wtorek, 04 października 2022r.

PPC reklama – co to jest? Czy ta forma reklamy jest wystarczająca dla firmy?

photo 1468436139062 f60a71c5c892ixlibrb 1.2.1q80fmjpgcropentropycstinysrgbw1080fitmaxixideyJhcHBfaWQiOjE0MDU1N30

Wysokie pozycje, jeżeli chodzi o wyszukiwanie w wyszukiwarce internetowej, to bardzo ważna kwestia. Oczywiście istnieje mnóstwo różnych sposobów, aby poprawić wyniki wyszukiwania jednak, który z nich jest najskuteczniejszy i przyniesie najwięcej korzyści. Ważne jest, żeby nie ograniczać się do jednej metody, ponieważ wiele z nich jest skutecznych. Warto tutaj wspomnieć o reklamie PPC, która jest idealna nawet dla osób, które nie posiadają zbyt dużej wiedzy na temat marketingu.

Co to jest reklama PPC?

Reklama PPC (z ang. pay per click) ma na celu doprowadzenie potencjalnego klienta do miejsca docelowego. Poza tym osoba klikająca w link zostanie przekierowana tam, gdzie będzie mogła dokonać zakupu lub skorzystać z usługi. Jest to oczywiście bardzo prosty proces jednak, ile kosztuje taka reklama?

Zasady płatności za reklamę PPC również odbywają się według prostego schematu. Głównym czynnikiem wpływającym na koszty jest cena za kliknięcie. Ponadto oplata naliczana jest wyłącznie w momencie, kiedy użytkownik kliknie w reklamę.

Koszty za jedno kliknięcie może zaczynać od kilkunastu groszy. Natomiast, jeżeli chodzi o najwyższą kwotę, to za jedno kliknięcie, można zapłacić nawet kilkadziesiąt złotych.

Zasady działania reklamy PPC

Wiadomo już, na jakiej zasadzie naliczane są opłaty za reklamę PPC. Jednak, na czym dokładnie polega jej działanie? Aby reklamy PPC w ogóle przynosiły jakiekolwiek korzyści, muszą być wyświetlane w odpowiednich miejscach, do których zaliczamy m.in. Google, Interia, Onet, You Tube, mapy Google.

Reklama PPC, jak każdy inny rodzaj reklamy ma za zadanie zainteresować klientów, którzy w rezultacie będą chcieli skorzystać z oferowanych usług. Ta forma reklamy umożliwia sprawdzenie wyników po bardzo krótkim czasie, co jest ważne dla osób, które zdecydowały się na reklamę PPC. Ponadto warto zwrócić tutaj uwagę na skuteczność i co najważniejsze kontrolę nad budżetem.

Czy zawsze warto korzystać z reklamy PPC?

Chociaż reklama PPC daje wiele korzyści to zdarza się, że ta metoda nie zawsze jest polecana. Dzieje się tak w momencie, kiedy czasu na zarządzenie reklamą jest naprawdę niewiele. Niestety automatyczne ustawienia dotyczące reklamy PPC nie przynoszą oczekiwanych efektów.

Poza tym dużą rolę odgrywa tutaj budżet. W sytuacji, gdy reklama nie będzie już finansowana nie będą płynęły z niej żadne korzyści.

Jest to jedna z wad, która może zadecydować o tym, czy firma zdecyduje się na reklamę PPC. Oprócz tego nie powinna być to jedyna forma reklamowania firmy, ponieważ może okazać się nieskuteczna.