W tej dekadzie, bardziej niż kiedykolwiek, marketing jest o osobistych. Konsumenci chcą zaufać firmom i produktom, i są skłonni to zrobić tylko wtedy, gdy znają ludzi, którzy zajmują się ich marketingiem.

To samo w sobie nie jest niczym nowym - słowo w ustach było oryginalną taktyką marketingową i było najbardziej poszukiwane od dziesięcioleci. Nowością jest to, kto jest wyznaczany jako zaufane źródło i jak konsumenci się z nim angażują.

Wejdź na portal społecznościowy, który w coraz większym stopniu jest najlepszym sposobem na dotarcie do ostrożnych konsumentów. Dzięki Instagramowi, Facebookowi i Twitterowi burzącemu mury relacji celebryta-nauczyciela cegła po cegle, wpisy w mediach społecznościowych tych, których kochają i którym ufają tysiące osób, stały się metodą tylnych drzwi do ogrzewania klientów do marek i produktów.

Ale jak ty, niszowy biznes, możesz wykorzystać wpływy mediów społecznościowych, aby wzmocnić swoją markę? Na szczęście, z liczbą czynników wpływających wszystkich rozmiarów w Internecie i w całej niszy produktowej, nigdy nie było łatwiej skorzystać z tego trendu marketingowego. Poniżej znajduje się kurs awaryjny na temat tego, jak opracować plan marketingowy i znaleźć odpowiedni wpływ na niszę dla Ciebie i Twojego produktu.

Zrób plan niszowego marketingu wpływowego

To nie jest dobre strzelanie z wiadomości do losowo wybranych osób, które mają nadzieję, że będą promować twój produkt. Nie podszedłbyś do żadnej innej strategii marketingowej bez szczegółowego planu, a wpływowcy z mediów społecznościowych nie różnią się pod tym względem od agencji marketingowych i dystrybutorów treści.

Zanim podejdziesz do kogokolwiek, dowiedz się, jaki będzie cel Twojej kampanii. Czy starasz się rozwijać swoją bazę użytkowników w określonym regionie lub demograficznym? Czy starasz się promować konkretny produkt? Wymierne cele pomogą zarówno tobie, jak i twojemu wpływowi dostosować swoje podejście.

Decydując się na cel, upewnij się, że wiesz tyle, ile możesz o niszy, do której jesteś marketingu. To powinno być oczywiste, a badania te prawdopodobnie stanowiły już część rozwoju produktu i marketingu, ale to jest tak ważne, to nosi powtarzanie. Znając swoją niszę dasz znać, na jaki rodzaj czynników wpływających reagują.

Kolejną ważną kwestią na tym etapie jest budżet. Ustal, ile pieniędzy jesteś gotów zapłacić osobom odpowiedzialnym za tworzenie treści i na jak długo. Jest to jeden z kluczowych faktów przy ustalaniu, do jakiej kategorii wpływowych podejdziesz.

Kategorie czynników wpływających na media społecznościowe

Zanim zatrudnisz osobę odpowiedzialną za media społecznościowe, powinieneś dowiedzieć się, co dokładnie chcesz osiągnąć przy ich współpracy. Wiąże się to z Twoim celem omówionym powyżej.

Próbujesz zwiększyć widoczność swojej marki dla nowej publiczności? Albo przekonać konsumentów niszowych co do jakości Twojego produktu? Odpowiedź na te pytania pomoże Ci zawęzić poziom wpływu, do którego chcesz się zbliżyć.

Kategorie osób wywierających wpływ są zależne od tego, ilu mają zwolenników, ale każda z nich ma swoje zastosowanie. W górnej części skali znajdują się Mega-influencery, mające ponad milion zwolenników. Są to celebryci i supergwiazdy, które są zazwyczaj znane w swoim własnym języku, poza mediami społecznościowymi.

Z drugiej strony, makrocząsteczki mają mniej zwolenników - od około 100 000 do miliona - i często zdobywały ich poparcie wyłącznie za pośrednictwem mediów społecznościowych. W rezultacie mają oni często ogólny obszar produktów, którymi się interesują i które popierają.

Idąc w dół skali, Micro-influencer mają mniej niż 100,000 zwolenników, ale są bardzo zaangażowani w swojej konkretnej dziedzinie. Być może nie docierają one do tak wielu użytkowników, ale ci, do których docierają, są bardziej skłonni stosować się do zaleceń.

Ostatnią i najmniejszą grupą są Nano-influencery. Są to regularni użytkownicy mediów społecznościowych, którzy na ogół mają mniej niż 5000 zwolenników, ale mają duże zaangażowanie użytkowników, takich jak mikro-wpływowcy. Ta kategoria często handluje przyziemną treścią względną.

W zależności od rynku, będziesz patrzył na różne poziomy wpływu. Wielkie bilety o znaczącej obecności marki zazwyczaj idą na Mega-influencer, ponieważ zapisuje swoje produkty jako aspiracyjne i prestiżowe; pomyśl Cartier lub Prada. Ale, jeśli specyficzne elementy niszowe dla małych zainteresowań hobby, można zyskać dużo więcej bang dla swojego dolara, idąc z Micro lub Nano-wywieracze.

Jak znaleźć czynniki wpływające?

Kiedy już ustalisz swój plan marketingowy i rodzaj wpływu, którego szukasz, nadszedł czas, aby się tam dostać i zobaczyć, kogo możesz złapać. Na szczęście dostępnych jest wiele usług, które mogą pomóc w procesie poszukiwania.

Awario zapewnia niezrównany wgląd w trendy w mediach społecznościowych na różnych platformach i jest doskonałym miejscem na znalezienie wysokiej rangi inspiratorów w konkretnych niszach. Narzędzie to łączy Cię również z wpływami i pomaga w budowaniu relacji z nimi w bardziej neutralnym, biznesowym środowisku niż na samych platformach.

Inną podobną opcją jest Traackr.com. Jest to serwis, który Bellim Jellis, wpływowy autor w Lastminutewriting and Writinity, poleca każdemu, kto dopiero zaczyna zajmować się marketingiem wpływowym. "Traackr jest jak serwis społecznościowy dla wpływowych, uwielbiam go. Jest przyjazny, łatwy w użyciu i wciąż jest świetnym sposobem na połączenie się z wieloma różnymi firmami."

Jeśli szukasz innych opcji, masz szczęście: świat baz danych influencerów kwitnie w tej chwili. Strony takie jak Klear i Heepsy mogą pochwalić się milionami wpływowych baz danych w dziesiątkach tysięcy obszarów tematycznych. Jeśli masz problemy z zarządzaniem treścią, serwis taki jak BuzzSumo może być bardziej na wyciągnięcie ręki; pomaga to śledzić różnych twórców treści i badania treści w mediach społecznościowych i blogach.

Wniosek

Ten artykuł naprawdę tylko porysował powierzchnię wpływowych mediów społecznościowych, ponieważ po znalezieniu jednego z nich to do Ciebie należy utrzymanie tej relacji.