Przyznaj to: Uruchomienie nowej strony internetowej jest stresujące - nawet dla najbardziej doświadczonych marketerów cyfrowych.

Strony internetowe są złożone. Jest tak wiele rzeczy, które łatwo przeoczyć, jak zepsuty link lub źle napisane słowo.

I oczywiście, garść rzeczy może iść bardzo, bardzo źle. Jak co zrobić, jeśli zapomnisz przetestować ważny formularz przechwytywania danych, a następnie stracić na generowaniu wiązki nowych przewodów? Albo, co gorsza, co jeśli zapomnisz, aby poprawnie skonfigurować przekierowania witryny, a te cenne odwiedzających wyszukiwarki dostać stronę nie znaleziono wiadomość?

Zamiast martwić się o co ifs, czy nie byłoby o wiele łatwiej mieć kompleksową listę kontrolną strony do uruchomienia przed każdym uruchomieniem strony? Taką, którą można by wykorzystać do witryn korporacyjnych, mikrowitryny, strony docelowe i wszystko pomiędzy?

Zacznij od Solidnego Systemu CMS

Jeśli nigdy wcześniej nie uruchomiłeś strony, długa lista poniżej może Cię zastraszyć. Jednak w rzeczywistości nie powinno to zająć zbyt wiele czasu, aby przejść przez większość aspektów tej listy - zwłaszcza jeśli zbudowałeś swoją stronę z solidnym CMS-em.

CMS, czyli system zarządzania treścią, często pozwala na zaprojektowanie strony z gotowego szablonu, optymalizację treści do SEO i edycję treści po jej opublikowaniu. Jeśli już zbudowałeś swoją stronę internetową, być może masz już doświadczenie w korzystaniu z CMS-a.

Ale jeśli nadal budujesz stronę internetową, jednym ze sposobów, aby przejście przez tę listę kontrolną było mniej czasochłonne, jest zbudowanie strony na CMS-ie, który już wykonuje dużo pracy za Ciebie.

Co należy sprawdzić po zbudowaniu strony?

Kiedy już wybierzesz CMS i zbudujesz stronę, którą będziesz gotowy do uruchomienia, oto lista 60 rzeczy do sprawdzenia przed uruchomieniem. Jest to ta sama lista, której nasz zespół używa w naszej agencji cyfrowej, i jest to lista, którą można skopiować, edytować i zrobić swój własny w oparciu o oprogramowanie, którego używasz do uruchomienia i hostingu swojej strony.

Podzieliliśmy elementy na siedem kategorii związanych z treścią strony, wyglądem, funkcjonalnością, SEO, brandingiem, analizą, bezpieczeństwem i zgodnością. Czytaj dalej, aby upewnić się, że nie zapomnisz niczego przed następnym uruchomieniem.

Nie masz czasu, aby sprawdzić wszystkie 60? Oto lista najważniejszych punktów z każdej sekcji:

  1. Web copywriting został poprawiony. Pisownia i gramatyka są poprawne.
  2. Dane kontaktowe firmy są dokładne w całym serwisie.
  3. Prawa do obrazów, czcionek i innych treści zostały odpowiednio licencjonowane i/lub cytowane.
  4. Strony witryny są kompatybilne w różnych przeglądarkach (IE 7 8, 9 i 10, Firefox, Chrome, Safari).
  5. Strony internetowe są kompatybilne na wszystkich urządzeniach (Android, iPhone, tablety).
  6. Formularze poprawnie przesyłają dane.
  7. Wewnętrzne linki na stronach internetowych działają prawidłowo.
  8. Ikony akcji w mediach społecznościowych działają prawidłowo.
  9. Logo firmy jest połączone ze stroną główną.
  10. Strony mają unikalne tytuły stron (mniej niż 70 znaków, zawierają słowa kluczowe).
  11. Strony posiadają unikalne meta-opisy (mniej niż 156 znaków, zawierają słowa kluczowe).
  12. Konta Google Webmaster i Google Analytics zostały prawidłowo zsynchronizowane.
  13. Zainstalowane są całodobowe skrypty monitorujące.
  14. Regularnie tworzone i przechowywane są bieżące kopie strony internetowej.
  15. Hasła i inne dane uwierzytelniające witrynę są przechowywane w bezpiecznym miejscu.

Sprawdź spójną zawartość strony

Po pierwsze, poświęć trochę czasu, aby przejrzeć wszystkie treści na swojej stronie za pomocą grzebienia z drobnymi zębami. Oczywiście, oznacza to zawartość strony, ale nie zapomnij też o zawartości premium. Od treści opartych na danych i dokumentach do pobrania po multimedia, takie jak filmy i zdjęcia, chcesz mieć pewność, że wszystko jest na swoim miejscu, działa prawidłowo i wygląda pięknie.

Proponuję więc raz sprawdzić poniższe elementy - a następnie sprawdzić je ponownie. Naprawdę nie chcesz przegapić ani jednej literówki, ani żadnego błędu gramatycznego.

Upewnij się, że tekst jest dokładny i wolny od błędów.

  1. Web copywriting został poprawiony. Pisownia i gramatyka są poprawne.
  2. Data prawa autorskiego (być może w stopce) zawiera rok bieżący.
  3. Dane kontaktowe firmy są dokładne na całej stronie internetowej.
  4. Ogólne treści, takie jak lorem ipsum, zostały prawidłowo usunięte i zastąpione.
  5. Wszystkie treści premium, takie jak studia przypadku, ebooki i białe gazety, zostały poprawione. Pisownia i gramatyka są poprawne.

Stwórz przejrzystą strukturę treści.

  1. Akapity, nagłówki, listy i inne formatowania są poprawne.
  2. Obrazy znajdują się we właściwych miejscach, są sformatowane i działają na wszystkich urządzeniach.
  3. Filmy wideo znajdują się we właściwym miejscu, są sformatowane i działają na wszystkich urządzeniach.
  4. Pliki audio znajdują się we właściwych miejscach, są sformatowane i działają na wszystkich urządzeniach.
  5. Wszystkie treści premium, takie jak studia przypadków, ebooki i białe gazety, są przechowywane w odpowiednich bibliotekach/bazach danych i działają prawidłowo.
  6. Prawa do obrazów, czcionek i innych treści zostały odpowiednio licencjonowane i/lub cytowane.

Przetestuj projekt swojej strony internetowej i jej funkcjonalność.

Po drugie, podejmij niezbędne kroki, aby upewnić się, że projekt strony jest idealny w pikselach. Jeśli masz responsywną stronę internetową (a na pewno powinieneś), musisz sprawdzić jej wygląd we wszystkich urządzeniach. Twoja strona powinna wyglądać dobrze nie tylko na biurku, ale także na laptopach, tabletach i telefonach komórkowych.

Przetestuj witrynę pod kątem User Experience (UX).

  1. Strony witryny są kompatybilne w różnych przeglądarkach (IE 7 8, 9 i 10, Firefox, Chrome, Safari).
  2. Strony internetowe są kompatybilne na wszystkich urządzeniach (Android, iPhone, tablety).
  3. CSS/HTML jest poprawnie sprawdzony.

Upewnij się, że Twój projekt jest estetyczny.

  1. Skrypty są zoptymalizowane na wszystkich stronach internetowych.
  2. Obrazy są optymalizowane na wszystkich stronach internetowych.
  3. CSS jest zoptymalizowany na wszystkich stronach internetowych.
  4. Favicon jest na miejscu i rendering prawidłowo.
  5. Style akapitów działają poprawnie (nagłówki, listy, cytaty blokowe).

Przetestuj funkcjonalność swojej ścieżki konwersji.

Po trzecie, poświęć trochę czasu na przetestowanie i walidację wszystkich różnych funkcji na swojej stronie internetowej. Wiodące formy generowania, udostępnianie społecznościowe, integracja CRM i wszelkie inne technologie powinny działać bezbłędnie na Twojej stronie internetowej.

  1. Formularze przesyłają dane poprawnie.
  2. Dziękujemy za wiadomość lub wyświetlenie strony po wysłaniu formularza.
  3. Dane formularza są wysyłane pocztą elektroniczną do odbiorcy i/lub przechowywane w firmowej bazie danych.
  4. Auto-respondery działają prawidłowo (jeśli dotyczy).
  5. Wewnętrzne linki na stronach internetowych działają prawidłowo.
  6. Linki zewnętrzne na stronach internetowych działają poprawnie i otwierają się w nowej zakładce.
  7. Ikony akcji w mediach społecznościowych działają poprawnie.
  8. Kanały działają poprawnie (RSS, wiadomości, media społecznościowe).
  9. Logo firmy jest połączone ze stroną główną.
  10. Czas ładowania stron jest zoptymalizowany.
  11. 404 Strony Redirect są gotowe (page-not-found.aspx).
  12. Integracje z narzędziami innych firm, takimi jak CRM, oprogramowanie e-commerce i/lub platforma marketingowa, przebiegają sprawnie.

Zoptymalizuj swoją stronę pod kątem wyszukiwarek.

Po czwarte, poświęć trochę czasu na upewnienie się, że twoja strona uzyskała solidne podstawy do sukcesu SEO. Od architektury strony i hierarchii treści po metadane i mapy sytuacyjne XML, nie zostawiaj żadnego kamienia do góry nogami.

Techniczne SEO

  1. Strony mają unikalne tytuły stron (mniej niż 70 znaków, zawierają słowa kluczowe).
  2. Strony mają unikalne meta-opisy (mniej niż 156 znaków, w tym słowa kluczowe).
  3. Strony mają słowa kluczowe (mniej niż 10, wszystkie słowa pojawiają się w kopii strony).
  4. Stworzono dynamiczną mapę sytuacyjną XML.
  5. Mapa strony w formacie XML została przesłana do wyszukiwarek.
  6. Adresy URL stron konsekwentnie odzwierciedlają architekturę informacji o stronie.
  7. 301 przekierowań zostało wprowadzonych dla wszystkich starych adresów URL (przekierowania starego do nowych stron).
  8. Znaczniki rel="nofollow" znajdują się na odpowiednich linkach i stronach.

Zoptymalizuj swoje metadane.

  1. Metadane są poprawne dla każdej treści w kanale RSS.
  2. Metadane są odpowiednie dla każdej treści udostępnianej w mediach społecznościowych.
  3. Pisownia i gramatyka są poprawne we wszystkich metadanych.
  4. Tagi Alt zostały dodane do każdego obrazu.

Utrzymaj spójny wizerunek marki.

Kiedy już zdecydujesz się na wiadomość i ton marki, bądź konsekwentny na wszystkich platformach. To sprawi, że będziesz wyglądać bardziej legalnie, wiarygodnie i niezapomnianym.

  1. Upewnij się, że kolorystyka Twojej strony internetowej jest zgodna z wcześniejszą, markową treścią.
  2. Skopiuj tekst edycji dla głosu marki, aby zapewnić spójność głosu marki i stylu.
  3. Upewnij się, że wszystkie firmowe tagi i misje są aktualne.

Przygotuj się do monitorowania analityki.

Po piąte, upewnij się, że Twoja strona internetowa jest ustawiona tak, aby przechwytywać dane webowe i analityczne. Te cenne informacje pozwolą Ci na ciągłe ulepszanie Twojej strony w przyszłości, więc nie chcesz o tym zapominać.

  1. Kody analityczne twojej strony internetowej zostały umieszczone na stronie.
  2. Odpowiednie adresy IP zostały wyłączone ze śledzenia analitycznego.
  3. Lejki i cele zostały prawidłowo utworzone w oprogramowaniu analitycznym (jeśli dotyczy).
  4. Konta Google Webmaster i Google Analytics zostały prawidłowo zsynchronizowane.
  5. Konta Google Ads zostały odpowiednio zsynchronizowane (jeśli dotyczy).

Upewnij się, że Twoja strona jest bezpieczna i posiada kopię zapasową.

Po szóste, można zapobiec utracie danych i chronić przed złośliwym oprogramowaniem i innymi szkodami poprzez prawidłowe ustawienie zabezpieczeń strony i regularne tworzenie kopii zapasowych.

  1. Zainstalowano skrypty do monitorowania w trybie 24/7.
  2. Kopia ostatecznej wersji witryny została wykonana w celu utworzenia kopii zapasowej.
  3. Regularnie tworzone i przechowywane są bieżące kopie witryny.
  4. Hasła i inne dane uwierzytelniające witrynę są przechowywane w bezpiecznej bazie danych.

Zgodność z wszystkimi obowiązującymi przepisami.

Wreszcie, upewnij się, że Twoja strona jest zgodna z obowiązującymi przepisami prawa i regulacjami. Prawo internetowe może być lepkie, a każda branża ma swój własny zestaw zasad, których należy przestrzegać. Najlepiej więc skonsultować się z radcą prawnym, aby upewnić się, że niczego Ci nie brakuje - ten post nie jest poradą prawną. Oto kilka, które mogą być potrzebne, aby wiedzieć o:

  1. Strony internetowe oferują dostępność dla użytkowników niepełnosprawnych (WAI-ARIA).
  2. Strony internetowe ogłaszają, czy strona korzysta z plików cookie (wymagane w niektórych krajach).
  3. Strona jest zgodna z prawami użytkowania zakupionego lub pożyczonego kodu, obrazów i czcionek.
  4. Warunki i polityka prywatności są widoczne dla odwiedzających witrynę.
  5. Strona jest zgodna z PCI (jeśli przechowujesz i przetwarzasz karty kredytowe).

Materiały do uruchomienia pierwszej strony internetowej

Uruchomienie nowej strony internetowej może być żmudnym zadaniem, ale możesz złagodzić część stresu, korzystając z tej kompleksowej listy kontrolnej uruchomienia strony.

Jeśli dopiero zaczynasz pracę na swojej pierwszej stronie internetowej, oto kilka narzędzi, które mogą pomóc w usprawnieniu tego procesu

  • CMS: Jak wspomniano powyżej, CMS może pomóc Ci zaprojektować Twoją stronę internetową, zoptymalizować i opublikować zawartość, a także śledzić Twoje analizy po jej uruchomieniu. Jeśli chcesz przetestować kilka opcji CMS, zacznij od sprawdzenia naszej 14-dniowej bezpłatnej wersji testowej CMS.
  • Blogging Guides: Jeśli jesteś zainteresowany wykorzystaniem swojej strony internetowej do opublikowania bloga, który może pomóc zwiększyć świadomość marki, może być pomocne, aby rozpocząć burzę mózgów tematy. Oto wspaniały przewodnik, jak być lepszym blogerem, zawierający wskazówki od naszego zespołu.
  • Szablony stron lądowania: Strona docelowa to świetny sposób na podkreślenie produktu lub zasobu, który oferuje Twoja marka. Ważne jest, aby wiedzieć, jakie elementy prowadzą do strony docelowej, która zostanie przekształcona. Oto przewodnik z przykładami. Dodatkowo, korzystając z CMS-ów takich jak HubSpot, możesz tworzyć landing page'y z gotowych szablonów.