Public relations, jako branża sama w sobie, mieści się pod parasolem marketingu. PR jest wykorzystywany do łączenia firmy z odbiorcami docelowymi, poprzez komunikowanie się z nimi za pośrednictwem mediów, możliwości mówienia i wpływowych osób.

Do profesjonalistów z branży public relations należy rozpowszechnianie kluczowych przekazów z firmy dla swoich produktów i usług, jako sposób na zwiększenie ruchu na stronie internetowej firmy, zwiększenie świadomości lub obecności w mediach społecznościowych, a nawet zmianę zachowania odbiorców docelowych.

PR-owcy często mówią o planach i kampaniach PR - choć granice między tymi dwoma pojęciami mogą być rozmyte, to jednak istnieją pewne główne elementy, które je rozdzielają.

PLAN PUBLIC RELATIONS

● Zasadniczo, plan PR jest dokumentem lub zbiorem dokumentów, który zawiera wszystkie strategie działań public relations.
● Plan public relations jest inicjatywą długoterminową, która trwa, w przeciwieństwie do kampanii public relations, którą omówimy poniżej.
● Plan PR wyszczególnia wszystkie mocne i słabe strony, szanse i zagrożenia biznesu oraz daje PR-owcom wiedzę na temat aktualnej sytuacji i tego, czego można się spodziewać na koniec każdej kampanii dla biznesu.
● Różne i odrębne kampanie PR mogą wchodzić w zakres jednego planu PR, który koncentruje się na promowaniu i podnoszeniu świadomości dla danego biznesu.
● Plan public relations może również obejmować kampanie, które mają charakter bieżących działań public relations, a które wchodzą w zakres kampanii PR.
● Plan PR jest zasadniczo tworzony jako sposób na realizację celu lub zestawu celów. Należy je nakreślić na samym początku planu, aby było jasne, jakie działania zostaną wykorzystane do osiągnięcia tych celów.
● Plan public relations, oprócz innych kampanii public relations, zawiera zazwyczaj strategię komunikacyjną, która jest w nim zawarta. Te strategie komunikacyjne są często oparte na szczegółach i informacjach dotyczących klienta, branży klienta, jak również odbiorców docelowych.

KAMPANIA PUBLIC RELATIONS

● Zasadniczo, kampania public relations to wszystkie konkretne działania, które są podejmowane w celu osiągnięcia określonego celu public relations - który jest nakreślony w planie PR.
● Kampania public relations ma zwykle określony czas trwania, który wynosi od jednego dnia do kilku lat.
Kiedy w ramach jednego planu public relations prowadzone są oddzielne kampanie public relations, wszystkie one koncentrują się na promowaniu tego samego przesłania.
● Kampania public relations odbywa się w miejscu, w którym wybierana jest grupa docelowa - kampania jest następnie skierowana do tej konkretnej grupy odbiorców, niezależnie od tego, czy są to inwestorzy, dziennikarze czy konkretni konsumenci.
● Kampania PR określa również sposoby pomiaru, które zostaną zastosowane w celu sprawdzenia, czy osiągnięto określone wskaźniki lub cele. Dotyczy to również wszystkich mediów lub mediów społecznościowych, w których kampania powinna być prezentowana lub uwzględniana.