To jest łatwo najbardziej zabawny blog, jaki kiedykolwiek napisałem, jak mówię o mojej ulubionej działalności zawodowej rozwoju: zakupy online.

Pracując w firmie z najlepszą platformą handlową na świecie, mamy presję, aby być w pełni biegłym, jeśli chodzi o handel cyfrowy, lub w laikańskim znaczeniu: zakupy online.

Ale po pierwsze, mówiąc o handlu cyfrowym, od czasu do czasu jestem zaskoczony, gdy natykam się na firmy, które nie są obecne w Internecie, zwłaszcza, że handel cyfrowy nie jest nowy; ma on już czterdzieści lat, a do dziś tysiące firm wchodzi na rynek internetowy każdego roku od jego powstania w latach 70.

Obecnie rynek handlu cyfrowego rozwija się na całym świecie. Według Statisty w 2017 r. sprzedaż detaliczna w handlu elektronicznym na całym świecie wyniosła 2,3 bln USD, a przychody mają wzrosnąć w 2021 r. do 4,88 bln USD. Azja szybko przejmuje rolę największego rynku e-handlu; Chiny stanowią 42% światowego rynku e-handlu w 2016 r., co stanowi dwukrotność udziału Stanów Zjednoczonych, który wynosi 24%.

Handel cyfrowy jest tu po to, aby pozostać.

Handel cyfrowy wciąż ewoluuje

Rynek handlu cyfrowego nie tylko rośnie, ale także ewoluuje, a klienci mają kontrolę nad własną podróżą klienta - zwłaszcza w ostatniej dekadzie. Tak jak Internet stał się pożądanym kanałem marketingowym, tak i handel cyfrowy stał się rywalem tradycyjnych zakupów na wiele sposobów, wpływając nawet na 56% zakupów w sklepach - to, co działało w przeszłości, nie działa już dzisiaj.

Badanie przeprowadzone na początku tego roku pomogło nam lepiej zrozumieć zachowania zakupowe konsumentów w sieci i ich motywację do dokonywania zakupów. Wyniki zostały osiągnięte, aby pomóc sprzedawcom detalicznym w dostarczaniu klientom wyjątkowych doświadczeń związanych z handlem elektronicznym.

Uczestnikom zadawano pytania dotyczące rodzaju produktów lub usług, które kupiliby w sieci, a także powodów, dla których zrezygnowaliby z koszyka. Na wysokim poziomie wyniki potwierdziły, że koszty wysyłki były głównym powodem rezygnacji z koszyka na całym rynku, z wyjątkiem Chin i Korei, które były bardziej zaniepokojone brakiem rabatu i odpowiednio porównaniem cen.

Wrażliwość cenowa wydaje się być ważnym czynnikiem na wszystkich rynkach, po czym następuje magazynowanie i logistyka porzucania wózków; jedna trzecia tajlandzkich konsumentów porzuciła wózki z powodu dłuższych niż oczekiwano czasów dostawy. Wymaga to doskonałego zarządzania łańcuchem dostaw, wykraczającego poza wyjątkowe doświadczenia użytkowników, w celu zapewnienia dostępności zapasów i szybkiej dostawy zintegrowanej z systemami handlu elektronicznego, aby zapewnić klientom widoczność tego, czy i kiedy otrzymają produkty.

www (czego chcemy) z zakupów online

Dane te potwierdzają to, co już wiemy: Konsumenci szukają czegoś więcej niż tylko zakupu na stronie internetowej, są ostrożni cenowo, dobrze poinformowani i oczekują, że marki będą wiedziały, czego chcą podczas przeglądania sklepu internetowego.

Przyjrzyjmy się bliżej temu, czego szukają klienci, jeśli chodzi o zakupy online.

Nie chodzi tylko o zniżki: Powiedziałem "nie wszystko"; rabaty są oczywiście nadal ważne i mogą być głównym czynnikiem przyciągającym. Ale to wymaga innych rzeczy, takich jak niskie koszty wysyłki, szybki czas dostawy i wystarczające zapasy, aby mnie trafić na przycisk zakupu. To właśnie w tym miejscu łańcuch popytu musi spełniać wymogi łańcucha dostaw.

Dostępność zapasów i fizyczne dostawy są kluczowe w e-commerce. Sprzedawcy detaliczni muszą być świadomi łańcucha dostaw i podejmowanych przez siebie decyzji logistycznych, które mają wpływ na dostępność i dostawy.

Postarajcie się mnie poznać: W przeszłości, spersonalizowane doświadczenie było dane w scenerii sklepu z cegieł i zaprawy, zwłaszcza jeśli jestem stałym klientem. Właściciel lub pracownik sklepu wiedziałby, co mi się podoba, a czego nie, i rezerwowałby rzeczy, które uważałby, że będę zadowolony, a następnie kupował. Dlaczego miałoby to zniknąć dzisiaj tylko dlatego, że doświadczenie przeniesione jest do środowiska cyfrowego, zwłaszcza, że jesteśmy znacznie bardziej zaawansowani technologicznie? Klienci wrócą, gdy powstanie związek.

Dziś klienci nie tylko proszą o więcej kanałów zaangażowania, ale chcą indywidualizacji. Innymi słowy, odpowiednie oferty i promocje. Minęły już dni nadziei, że taktyka marketingowa się sprawdzi. Marketerzy muszą dostarczać marketing kontekstowy, który działa poprzez przechwytywanie zarówno ukrytych, jak i wyraźnych sygnałów od klientów, aby zrozumieć zarówno informacje historyczne, jak i przyszłe tendencje, wykorzystując zaawansowaną analitykę, taką jak SI i algorytm uczenia się maszynowego, aby stale przewidywać zachowania klientów i rozumieć ich intencje w czasie rzeczywistym.

Dajcie mi szansę na zakupy online w XXI wieku: Jeśli chodzi o modę, kocham vintage - nie tak bardzo, jeśli chodzi o moje doświadczenia w handlu elektronicznym. Doświadczenie użytkownika ma kluczowe znaczenie dla wspaniałych zakupów online i wbrew temu, co można by pomyśleć, nie jest to tylko fasada.

Wspaniała obsługa - nowoczesna, płynna i inteligentna - jest produktem ubocznym kompletnego, kompleksowego rozwiązania handlowego. Obejmuje ono zarządzanie treścią produktu, zarządzanie treścią w sieci oraz zarządzanie zamówieniami, co zapewnia spersonalizowane doświadczenia we wszystkich kanałach, a tym samym pozwala uniknąć kosztów i złożoności.

Mówiąc o nowoczesnych zakupach internetowych - wprowadzajcie nowe technologie. Funkcje rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej nie są już nowością, a klienci chętnie je wykorzystują. Chatboty mogą zapewnić klientom szybką obsługę, której potrzebują 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Zaawansowane narzędzia do zarządzania danymi i analizy pozwalają sprzedawcom detalicznym uzyskać wgląd w dane dotyczące zachowań konsumentów, czynników ekonomicznych, wzorców pogodowych, trendów kulturowych itp. w celu podejmowania w danej chwili decyzji dotyczących cen, zapasów, ofert promocyjnych, kampanii marketingowych i innych.

Na zakończenie, to jest naprawdę proste (powiedziałem proste, nie łatwe): Sprawię, że zakupy online będą dla mnie bezproblemowe i przyjemne, a ja wprowadzę dane mojej karty kredytowej.