Większość menedżerów biznesowych dub PR jako "darmowa reklama". To nie mogło być dalej od prawdy. To nie jest ani reklama, ani nie jest za darmo. W rzeczywistości może to być kosztowne, BARDZO kosztowne, w zależności od tego, jak jest używany, ponieważ jest to proces czasochłonny i pracochłonny. Jeszcze podczas gdy to prawie jest cliche, dziś PR może twierdzić, że to da Twojej firmie najlepszy zwrot dla swojego budżetu marketingowego.

Public relations działa poprzez pośredników

Ze względu na to, że jest porównywany z reklamą, PR jest być może najmniej rozumiany ze wszystkich narzędzi marketingowych. Podstawą PR jest wykorzystanie pośredników do komunikacji z odbiorcami i wpływania na nich. Pośrednikami tymi mogą być rzecznicy branżowi, analitycy giełdowi, inwestorzy, osoby wyznaczające trendy, analitycy branżowi, klienci, pracownicy, a nawet media elektroniczne i drukowane. Zazwyczaj twoja firma ma bardzo małą kontrolę nad tymi wpływami lub pośrednikami, co tak bardzo utrudnia public relations.

Public relations jest niechlujny

Z drugiej strony, reklama zapewnia ci tę kontrolę. Nie będziesz po prostu dostać się do tworzenia wiadomości swojej organizacji, dopasować je z grafiką wspierającą, a następnie umieścić je tam, gdzie chcesz, aby twoi odbiorcy je przeczytać i jak chcesz, aby je przeczytać. Plus, zapłacisz za tę kontrolę. Aby uzyskać jednostki do Ciebie usłyszeć, musisz przekonać wiele ważnych czynników wpływających, że Twoja firma, jej usługi lub produkty są warte swojego czasu do rozważenia. Musisz mieć swój czyn razem. Nie mają oni czasu na spędzanie czasu na niekompletnych pomysłach. Wspólne działanie na rzecz kluczowego podmiotu wpływającego będzie oznaczać, że ty sam:

Public relations jest osobisty

Możesz mieć dane demograficzne dla swojej publiczności w reklamie. Mogłeś nawet wykonać grupy fokusowe i badania rynku, aby przypiąć swoje potrzeby. Jednak jako jednostki publiczność pozostaje głównie anonimowy do Ciebie. Będziesz komunikować się z nimi bardziej w kręgu, który ma wspólne interesy, a nie jako jednostki. Reklama, ze swej natury, obejmuje masową komunikację.

Public relations buduje wiarygodność

Public relations zwiększa wiarygodność organizacji, ponieważ będzie ona działać poprzez wielu zaufanych pośredników. Ponadto, ci pośrednicy komunikują się z określoną publicznością, która patrzy na nich, aby odfiltrować wszystkie bzdury. Jeśli wiadomości zostaną wybrane do przekazania, zyskają wiarygodność z powodu wiarygodności pośredników.

Public relations jest precyzyjne

Z reklamą, możliwe jest obliczenie odpowiedzi i wpływu na publiczność, które masz. Jest to podobne do kontrolowanego eksperymentu, który jest wykonywany wielokrotnie. Public relations jest mniej przewidywalne, ponieważ trzeba dostać się do pośrednika, aby zrozumieć swoje ważne punkty wiadomości i powtórzyć je w jego wiadomości. Oznacza to ostrożne uzgadnianie ich z przesłaniami pośrednika. Będzie to oznaczało poznanie jego potrzeb i potrzeb Twoich odbiorców oraz tego, gdzie Twoja firma i jej komunikaty pasują do tego środowiska.

Public relations jest oparty na relacjach

Wielki public relations oznacza ustanowienie stałych relacji z wieloma ważnymi wpływowych (a więc ich odbiorców) i wiedząc, jak Twoja firma może stać się doskonałym źródłem danych dla wpływowych. Relacja ta opiera się jednak na zdolności Twojej organizacji do dostarczania tych rzeczy:

Public relations jest oportunistyczny

Komunikacja z osobami odpowiedzialnymi za public relations nie zawsze musi dotyczyć Twojej firmy. Oferowanie dostępności dla Twoich konsumentów, aby osoby odpowiedzialne za kreowanie wizerunku firmy mogły zobaczyć, jak rozwiązują problemy z wykorzystaniem usług i produktów Twojej organizacji, jest istotną metodą oferowania większej ilości danych. Absolutnie wpływowy rozumie, że nie zamierzasz dać mu konsumenta, który jest nieszczęśliwy, ale bez twojej pomocy, nie jest prawdopodobne, aby uzyskać dostęp. Ponadto, będzie miał szansę porozmawiać z klientem o Twojej konkurencji i zobaczyć, co robi w szerszym zakresie niż tylko Twoja firma.

Public relations nie jest bezpłatna reklama

Jest to czasochłonny i pracochłonny wysiłek. Będzie to oznaczać oportunistyczne myślenie i ocenianie "co jest godne wiadomości" dotyczących Twojego biznesu uważnym okiem. Jeśli Twoja firma jest w stanie to zrobić, PR może pomóc mu wyglądać bardziej wpływowe, większe i ważniejsze niż może być inaczej.