Poruszanie się po świecie marketingu cyfrowego jest trudnym zadaniem dla większości właścicieli firm, których czas jest już cienki. Wielu z nich potrzebuje godnego zaufania i kompetentnego partnera cyfrowego do zarządzania swoimi potrzebami w zakresie marketingu internetowego. Wzrost liczby agencji cyfrowych w ostatnich latach sprawił, że wybór właściwego z nich jest trudnym zadaniem. Nie pomaga fakt, że wiele z tych agencji ma niewielkie doświadczenie i uczy się na bieżąco.

Wybór odpowiedniego partnera cyfrowego jest kluczowy dla Twojego wyniku finansowego. Zły może szybko uszczuplić Twój budżet i negatywnie wpłynąć na Twój wizerunek marki. Tak więc, oto moja zalecana strategia znalezienia agencji marketingu cyfrowego, która może pomóc w rozwoju Twojego biznesu.

Zrozumcie swoje potrzeby i swój budżet.

Pierwszym krokiem w tym procesie jest zrozumienie twoich potrzeb. Im lepiej potrafisz opisać swoje potrzeby biznesowe w zakresie strony internetowej, optymalizacji pod kątem wyszukiwarek (SEO), reklamy, mediów społecznościowych i projektowania graficznego, tym lepsze będą Twoje rozmowy z potencjalnymi agencjami cyfrowymi.

Powinieneś również zrozumieć swój budżet i to, co jesteś gotów wydać. Nie ma ustalonej ceny - nie kupujesz chłodnicy do swojego samochodu. Dobry marketer powinien być w stanie pracować z każdym rozsądnym budżetem i odpowiednio ustawić swoje oczekiwania. Na przykład, restauracja będzie mieć dużą ilość pracy mediów społecznościowych i nie dużo reklamy, podczas gdy firma hydrauliczna zazwyczaj ma wysokie wydatki na reklamę i niskie potrzeby mediów społecznościowych.

Zrozumienie Twoich potrzeb i budżetu to pierwszy krok w wyborze odpowiedniej agencji marketingu cyfrowego.

Poproś o pełną przejrzystość.

Brak przejrzystości jest najbardziej podstawową, a także najbardziej pomijaną czerwoną flagą. Przejrzyj stronę internetową agencji, a jeśli nie widzisz adresu, biogramów i listy klientów, to ta agencja prawdopodobnie nie jest warta Twojego czasu. Jeśli agencja wygląda, jakby coś ukrywała, to prawdopodobnie tak jest. To takie proste. Na przykład, istnieje wiele agencji offshore, które składają duże obietnice po tanich cenach.

Większość naszych klientów przychodzi do nas natychmiast po złym doświadczeniu, a najczęściej na stronach ich poprzednich agencji jest niewiele informacji. Pełna przejrzystość powinna być pierwszym kryterium przy wyborze właściwej agencji cyfrowej dla Twojej firmy.

Wiarygodność jest ważne.

Upewnij się, że agencja jest wiarygodna i ma doświadczenie. Przeczytaj referencje klientów na jej stronie internetowej i przejrzyj strony takie jak Clutch, Expertise, a nawet Yelp. Czy referencje te wydają się autentyczne?

Poproś o referencje klientów, w tym z konta, które nie poszło tak dobrze. Wszystkie agencje miały zobowiązania, które nie poszły tak dobrze, i ważne jest, aby oprócz rekomendacji od tych dobrych, dowiedzieć się, jak sobie z nimi poradziły. Zadzwoń do tych referencji zamiast wysyłać emaile - będziesz zaskoczony, jak wiele więcej informacji można uzyskać z telefonu.

Wreszcie, czy agencja ma przyzwoitą stronę internetową? Czy strona pojawia się wysoko w wynikach wyszukiwania, wskazując na jej akumen SEO? Czy jej strony w mediach społecznościowych są odpowiednio utrzymane i o wysokiej jakości treści?

Doświadczenia branżowe mogą być mylące.

Czy agencja ma doświadczenie w Twojej branży? Jeśli tak, to zapytaj o te zaangażowania, co poszło dobrze i co było wyzwaniem. Jeśli nie, to nie jest to czerwona flaga. Zamiast tego, zapytaj, jak podchodzi do nowej branży.

Widzieliśmy wiele specyficznych dla branży agencji iść z podejścia cookie-cutter, i często widzimy to w resztkach kodu i treści wskazujących na wykorzystanie do innych firm. Wiele razy, świeży zestaw oczu i nowe podejście jest potrzebne, aby odblokować stagnacji strategii marketingowej. Dobry marketingowiec może ocenić branżę klienta, jego obecność w sieci i konkurentów oraz opracować skuteczną strategię.

Weź pod uwagę klienta, agencję i stronę techniczną.

Większość marketerów mówi o stronie klienta i stronie agencyjnej. Jesteś albo po jednej, albo po drugiej stronie. Ale jest też trzecia strona, która jest często pomijana i często najważniejsza: strona techniczna.

Zrozumienie technologii tworzenia stron internetowych jest krytyczne dla każdej strategii marketingowej. Strona internetowa jest twoją matką i musi być zbudowana i hostowana prawidłowo. Zapytaj potencjalnego menedżera konta, jakie strony tej triady mieli w przeszłości doświadczenia w pracy. Jeśli ich kariera zabrała ich do wszystkich trzech, jackpot! Oni najprawdopodobniej mają dobrze zaokrąglone spojrzenie na marketing cyfrowy.

Account Managerowie, którzy mają doświadczenie w pracy zarówno po stronie klienta, jak i agencji, mają przewagę w tworzeniu strategii cyfrowych ze względu na swoje doświadczenie operacyjne. Myślenie nieszablonowe jest bardzo ważne w marketingu cyfrowym, a innowacyjne pomysły często wywodzą się z doświadczeń operacyjnych.

Poddajcie go piwnemu testowi.

Po skróceniu listy tylko do legalnych pretendentów, zadaj sobie pytanie, co naprawdę chcesz z tej relacji. Każdy chce coś nieco innego od ich relacji z agencją. Marketing ma być zabawa dla właścicieli firm, którzy robią wszystkie prozaiczne zadania operacyjne potrzebne do prowadzenia działalności. Wybierz więc agencję, która pasuje do Twojej osobowości i dyspozycyjności, a praca z nią jest również przyjemna.

Kiedyś zostałem zatrudniony jako dyrektor ds. informacji w organizacji o wartości miliarda dolarów i zapytałem mojego szefa, dlaczego zostałem wybrany w porównaniu z kilkoma ciężkimi hitami w branży, ponieważ byłem stosunkowo młody. Powiedział mi: "Lubię zatrudniać ludzi ze stopniem naukowym z matematyki, którzy również zdają mój test na piwo." Kiedy spytałem, co to oznacza, powiedział: "Na koniec dnia zadaję sobie pytanie, czy chcę się napić piwa z tą osobą." Powiedziałem mu, że już to słyszałem.

Chodzi tu o to, że jest to dobre podejście, które można przenieść na relację klient-agencja. Z mojej perspektywy najważniejszymi czynnikami przy wyborze partnera w marketingu cyfrowym są: 1) czy może on wykonywać swoją pracę, oraz 2) czy lubisz z nim pracować? W końcu, to wszystko, co się liczy.