Instagram jest drugim co do wielkości serwisem społecznościowym na świecie pod względem liczby aktywnych użytkowników, ustępując jedynie jego właścicielowi, Facebookowi. Ponad 1 miliard ludzi korzysta z Instagramu każdego miesiąca, który będzie generować przychody w wysokości 12,32 miliardów dolarów w 2020 roku (eMarketer).

Biorąc pod uwagę wszystkie sieci społecznościowe, Instagram pod względem wielkości zajmuje piąte miejsce - za Facebookiem, YouTube, Whatsappem, Facebook Messengerem i popularnym chińskim portalem społecznościowym WeChat.

Kiedy mówimy o rozwoju mediów społecznościowych w Kanadzie, liczby Instagram są imponujące. Według eMarketera, do 2020 roku, nawet przy odrodzeniu Snapchat i wzroście konkurencji TikTok, platforma wzrośnie o ponad 6%, osiągając ponad 12 milionów aktywnych użytkowników, co oznacza prawie jedną trzecią całej populacji kraju. Kolejne badanie, przeprowadzone przez Santistę w listopadzie 2019 roku, wykazało, że 54% użytkowników w Kanadzie to głównie kobiety w wieku od 25 do 44 lat.

Biorąc pod uwagę ogromne możliwości mediów społecznościowych, wiele osób i marek ma problem z zaznaczeniem się. Ustanowienie wartościowej obecności wymaga inteligentnej strategii, najlepiej zaprojektowanej pod fachowym kierownictwem agencji zorientowanej na wyniki, aby uniknąć pozostawania w tyle za konkurencją.

Jakość oglądalności w nadmiarze ilościowym

Czy wolisz rozmawiać z publicznością liczącą 10 000 osób na całym świecie, które ledwo co interesują się historiami, które opowiadasz lub wykonujesz dla publiczności liczącej nieco mniej niż 1000 osób, które są zauważalnie oddane i zaangażowane? Jakość słuchaczy jest tak samo ważna, jak liczby, które się pojawiają. Musisz skupić się na budowaniu społeczności, która celebruje Twoją markę, z prawdziwymi ludźmi, którzy wchodzą w interakcję, oszczędzają, ponownie umieszczają i pomagają promować treści z powodu prawdziwego zainteresowania i wspólnej miłości.

Warto zastanowić się, jak daleko twoi zwolennicy sięgają, oceniając, ile osób rozmawiają z nimi codziennie. Komponowanie Twojej społeczności z wpływowymi ludźmi pomoże połączyć Twoją markę z dużo większym wszechświatem i zwiększyć organiczny zasięg. Ten wysiłek jest pierwszym sekretem, który pozwoli na kontynuację organicznego wzrostu w sposób zrównoważony.

Atrakcyjne zdjęcie profilowe

W swojej książce "Face Value - The Irresistible Influence of First Impressions" psycholog Alexander Todorov wyjaśnia naszą stronniczość w ocenianiu ludzi po ich twarzach. W mediach społecznościowych nie jest inaczej. Według Todorowa, ludzie mają wrażenie, że są inni w mniej niż 30 do 40 milisekund. Kiedy dodasz tę natychmiastową recenzję do małej wersji swojego zdjęcia profilowego, sprawy mogą się skomplikować, jeśli nie będziesz miał atrakcyjnego zdjęcia.

Jeśli nie profilujesz znanej marki, najlepiej jest pokazać swoją twarz jako zdjęcie profilowe. Ludzie są bardziej otwarci na kontakty z ludźmi niż z nieznaną marką. Szukaj naturalnego światła lub czystego środowiska oprócz neutralnego tła. Aby uzyskać najlepsze rezultaty, zatrudnij profesjonalistę, który Ci pomoże.

Z pewnością najlepiej jest wyglądać profesjonalnie z odpowiednim ubraniem, ale co jest znacznie bardziej skuteczne, to uśmiech. Autentyczny uśmiech jest nie tylko przyjazny i zachęcający, ale także wzbudza zaufanie i zwiększa sympatię. Badania pokazują, że 69% klientów ma tendencję do kupowania więcej od sprzedawców, którym ufa.

Chociaż zdjęcie jest warte tysiąca słów, a twarz to najlepsza wizytówka, średnia i duża firma powinna zdecydować się na formalne logo jako reprezentację profilu. Z drugiej strony, mała firma lub osoba pracująca na własny rachunek może wykorzystać profesjonalny headshot jako sposób na uczłowieczenie marki i ustanowienie pamiętnej tożsamości.

Opis "WOW" dla Twojej Bio

Sposób, w jaki prezentujesz się w swoim życiorysie, jest kluczową częścią prezentacji Instagram. To właśnie dzięki biografii publiczność może zrozumieć Twoją unikalną propozycję sprzedaży (USP). Najlepsze wyniki uzyskuje się, gdy wyjaśnisz, co masz do zaoferowania i jakiej transformacji możesz dokonać. Pamiętaj, że opisując swoją markę za pomocą profilu w mediach społecznościowych, nie mówisz o sobie, ale raczej o tym, co możesz dostarczyć.

Musisz wiedzieć, jak zbudować opis, który syntezuje to, co oferujesz, i który tworzy natychmiastowy związek z Twoim profilem odwiedzających i naśladowców. Ważne jest również, aby podkreślić swoje różnice biznesowe na tle konkurencji. Co jest wyjątkowo unikalnego w Twoim Instagramie, co sprawia, że warto go śledzić?

W przeciwieństwie do powszechnego przekonania, używanie hashtagów w swoim życiorysie nie pozwala na odkrycie profilu. Instagram pokazuje wyniki wyszukiwania hashtagów jako ściśle wpisy, a nie profile. Nie tylko za pomocą bio hashtag nie dostarczyć nowych odbiorców, ale będzie to zabrać nowych odbiorców z dala od swojego profilu i na ogólnej kolekcji hashtagów.

Dodaj przycisk CTA

Instagram oferuje również różne alternatywy Call To Action (CTA) - nazywane "Przyciskiem Akcji", które umożliwiają uzyskanie bardziej zaawansowanych możliwości, aby ludzie mogli dowiedzieć się więcej o Twoich produktach lub usługach we właściwy sposób. Przyciski takie jak "zarezerwuj spotkanie" lub "rezerwuj" są możliwe. Obecnie istnieje lista kilku partnerów, którzy zintegrowali się z Instagramem (Eventbrite, OpenTable, BeautyDate itp.). Aby jednak dodać ten przycisk, musisz najpierw utworzyć konto w serwisie zewnętrznym, z którego chcesz korzystać.

Zapoznaj się z Instagramem Highlights

Instagram Highlights działa tak samo jak strony na Twojej stronie, użyj ich do oddzielenia swojej zawartości. Story posting jest coraz więcej miejsca na Instagram. Wydaje się, że ludzie odłożyli zwykłe posty (Instagram Feed), aby postawić na Stories. Zamiar rzuca światło na to, co dzieje się w obecnej chwili i utrzymuje zawartość na powietrzu tylko przez 24 godziny.

Również ci, którzy podążają za marką lub osobowością, mają tendencję do przeszukiwania Instagram Stories, aby zajrzeć za kulisy, co jest trendy i wgląd "w czasie rzeczywistym". Użyj tej funkcji, aby nawiązać bliższe relacje z Twoimi zwolennikami. Pamiętaj, że filmy mają dłuższy czas naświetlania niż zdjęcia statyczne, więc skorzystaj z wideo, animacji i funkcji interaktywnych oferowanych przez platformę.