Media społecznościowe zaczęły się jako sposób na łączenie się z przyjaciółmi, dzielenie się zabawnymi zdjęciami i organizowanie kontaktów na uczelniach. Teraz platformy społecznościowe rozrosły się do ośrodków reklamowych, tworząc skomplikowane lejki sprzedaży, które wykorzystują media, projektowanie i strategię społeczną w celu zwiększenia konwersji.

Społeczny eHandel stał się dynamicznie rozwijającą się branżą. W 2019 roku, Facebook przyniósł ponad 16 miliardów dolarów w reklamie tylko. Instagram przyniósł 20 miliardów dolarów.

Zakupy społecznościowe pozwalają na dotarcie do konsumentów w miejscach, które są już im znane i aktywne. W miarę jak przewijają swój przekaz, reklamy kierowane stwarzają wyjątkowe możliwości zaangażowania. Wykorzystując siłę mediów społecznościowych i stosując techniki marketingu reaktywnego, Twoja marka może nie tylko poszerzyć zasięg przekazu, ale również napędzać konwersje w sferze cyfrowej.

Co to jest Reactive Marketing?

Techniki marketingu reaktywnego opierają się na reagowaniu na konkurencję w czasie rzeczywistym. Może to oznaczać obniżenie cen, ponieważ konkurenci obniżyli swoje ceny, ale może również oznaczać korzystanie z trendów treści w swoich strategiach reklamowych, lub kierowanie konsumentów w miejscach, w których są już aktywne.

Marketing w mediach społecznościowych często korzysta z technik marketingu reaktywnego. Ukierunkowane reklamy na Facebooku i Instagram są świetne, aby uzyskać swoje treści na kanałach potencjalnych leadów. Podobnie, przy użyciu treści wirusowych lub trendów angażuje użytkowników, zwiększając swój zasięg i napędzając nowe konwersje.

Zakupy na Instagram

Instagram naprawdę poprawił swoją grę e-commerce w ciągu ostatnich kilku lat. Z ponad miliardem użytkowników każdego miesiąca, Instagram stał się ośrodkiem społecznego eHandlu i reklamy.

Możesz wykorzystać Instagram jako bezpośrednią platformę eHandlu, integrując ich funkcje zakupów społecznościowych z twoimi historiami i postami. Ich ostatnie doświadczenia w kasie in-app zamienił platformę w łatwy sklep internetowy, który jest wielki dla marek chcących zwiększyć reaktywne zakupy.

Możesz również korzystać z funkcji reklamowych Instagram, aby stworzyć swój lejek sprzedaży. Reklamy Instagram są tanie w zakupie i pozwalają one na wykorzystanie w ogromnym rynku. Hootsuite stwierdził, że 75% użytkowników podejmuje działania na reklamach Instagram.

Możesz ustawić reklamy poprzez Historie, zdjęcia, filmy, karuzele i reklamy kolekcji. Każda opcja jest zintegrowana naturalnie w kanałach użytkowników i historie. Instagram pozwala nawet kierować swoje reklamy do konkretnych celów biznesowych, takich jak świadomość marki, ruch, zaangażowanie, Lead Generations, wizyty w sklepach, i więcej.

Ponieważ Facebook jest właścicielem Instagramu, możesz również łączyć swoje reklamy na różnych platformach, dając jeszcze więcej możliwości dla technik marketingu reaktywnego.

Zakupy na Facebooku

W 2015 roku, Facebook współpracował z Shopify do tworzenia możliwości eHandlu na swojej platformie. Marki mogą teraz tworzyć Sklepy Facebook, które pozwalają konsumentom kupować bezpośrednio z platformy. Jeśli używasz Shopify, możesz połączyć swój sklep internetowy bezpośrednio z Facebookiem. Obie metody tworzą proste, proste możliwości błyskawicznych, reaktywnych zakupów online.

Szacuje się, że co miesiąc z Facebooka korzysta 2,5 miliarda ludzi. Pozyskanie Twojej marki i sklepu na Facebooku zapewni Ci możliwość skorzystania z reaktywnych możliwości marketingowych w populacji Facebooka.

Facebook ma również dostępny solidny system reklamowy. Podobnie jak Instagram, Facebook pozwala na bezpośrednie targetowanie poprzez reklamy. Możesz wybrać wiek, lokalizację i dane demograficzne, jak również cele biznesowe, takie jak Lead Generation, App Installs, Post Engagement, i więcej.

Korzystając z zakupów i reklam na Facebooku, masz dostęp do szczegółowych metryk, danych i analiz Twojej firmy. Dane te mogą być wykorzystane do prowadzenia dalszych kampanii dla Twojego biznesu, co czyni te platformy wielkimi atutami dla Twoich cyfrowych strategii marketingowych.

Tworzenie konwersji z e-commerce

Jeśli chcesz tworzyć konwersje za pomocą swoich dodatków do eHandlu, musisz zrobić to dobrze. Podczas gdy posiadanie świetnego produktu jest początkiem, musisz pozostać ponad konkurencją i być aktywnym na swoich kanałach społecznościowych, aby upewnić się, że Twój produkt zdobywa uznanie, na jakie zasługuje.

Oto kilka łatwych sposobów na napędzanie konwersji za pomocą e-commerce:

  • Użyj angażujących zdjęć i filmów
  • Oferujemy bezpłatną wysyłkę
  • Utrzymaj swoje ceny konkurencyjne (reaktywne)
  • Korzystanie z wysokiej jakości stron docelowych
  • Reklama na różnych platformach
  • Zabierzcie swoje analizy do pracy
  • Wielokrotnie testuj i modyfikuj swoje strony e-commerce

Najwyższe konwersje będą wynikały z wieloaspektowego podejścia. Wykorzystaj marketing reaktywny, aby wzmocnić swoje kanały społecznościowe, płatne reklamy, aby rozpowszechniać informacje o swoim produkcie, oraz zalety klienta, aby zachęcić go do lojalności wobec marki.

Czas na sprzedaż!

Wprowadzenie eHandlu i zakupów społecznościowych zdywersyfikowało ofertę mediów społecznościowych i stworzyło bogate środowisko dla rozwoju twojego biznesu.

Używając mediów społecznościowych do sprzedaży, pamiętaj, że świetna treść jest wciąż najważniejsza. Ponieważ są to platformy zbudowane w oparciu o spersonalizowane treści, potrzebujesz silnej strategii mediów społecznościowych, aby Twoje zakupy w sieciach społecznościowych były udane.