Czy wiesz, czego chcą Twoi klienci? Czy uważasz, że twoi klienci ufają twoim produktom? Kiedy ostatni raz widziałeś tweet klienta o twoim produkcie lub usłudze? Czy była to reklamacja lub komplement?

Odpowiedzi na te wszystkie pytania leżą w marketingu.

Sposób, w jaki sprzedajesz swoją firmę, decyduje o tym, czy będzie ona skuteczna, czy też nie. Marketing jest narzędziem wykorzystywanym do tworzenia i utrzymywania popytu, trafności, reputacji, konkurencji i wielu innych. Bez niego Twój biznes prawdopodobnie zostanie zamknięty z powodu braku sprzedaży.

Więc dlaczego marketing jest ważny? Spójrz na te 9 powodów, dla których naprawdę go potrzebujesz.

1. Marketing to skuteczny sposób na angażowanie klientów

Dla Twojej firmy ważne jest, aby angażować swoich klientów. Marketing jest narzędziem do prowadzenia rozmowy.

Angażowanie klientów różni się od forsowania ofert. Zaangażowanie polega na dostarczaniu klientom istotnych informacji o produktach i działalności firmy. Chodzi o tworzenie świeżych treści.

Powiedz swoim klientom to, czego nie wiedzą. Niech to będzie interesujące i warte ich czasu.

Media społecznościowe to jedna z najlepszych platform, na której możesz angażować swoich klientów. Niektóre organizacje wykorzystują krótkie filmy i inne sztuczki pełne humoru, aby zaangażować swoją bazę klientów.

Angażując swoich klientów, marketing daje im poczucie przynależności.

2. Marketing pomaga w budowaniu i utrzymywaniu reputacji firmy

Rozwój i długość życia Twojej firmy jest pozytywnie skorelowany z jej reputacją. W związku z tym można uczciwie powiedzieć, że reputacja określa kapitał własny Twojej marki.

Większość działań marketingowych jest ukierunkowana na budowanie kapitału marki firmy.

Reputacja Twojej firmy jest budowana wtedy, gdy skutecznie spełnia ona oczekiwania klientów. Taki biznes jest uważany za odpowiedzialnego członka społeczności. Klienci stają się dumni z tego, że są kojarzeni z Twoimi produktami.

Marketerzy stosują skuteczne strategie komunikacji, brandingu, PR i CSR, aby zapewnić utrzymanie reputacji firmy.

3. Marketing pomaga w budowaniu relacji między firmą a jej klientami

Firmy muszą budować relacje oparte na zaufaniu i zrozumieniu ze swoimi klientami. Jak marketing ustanawia tę relację?

Segmenty badań marketingowych powinny być oparte na danych demograficznych, psychograficznych i zachowaniach konsumenckich.

Segmentacja pomaga firmie zaspokoić potrzeby swoich klientów, a tym samym zdobyć ich zaufanie. Zespół ds. produktów dba o to, aby firma dostarczyła to, co obiecała we właściwym czasie. To sprawia, że klienci są lojalni wobec marki.

Lojalni klienci będą mieli zaufanie, aby kupić więcej produktów od Ciebie. Zaufanie i zrozumienie pomiędzy firmą i jej klientami sprawia, że Twoje działania handlowe są bardziej owocne.

4. Marketing jest kanałem komunikacyjnym używanym do informowania klientów.

Marketing informuje Twoich klientów o oferowanych przez Ciebie produktach lub usługach.

Poprzez marketing, klienci poznają wartość produktów, ich zastosowanie oraz dodatkowe informacje, które mogą być dla nich pomocne. Tworzy to świadomość marki i sprawia, że firma się wyróżnia.

Na rynku panuje silna konkurencja i trzeba być stałym głosem, aby przekonać klientów. Poinformuj swoich klientów o rabatach i innych konkurencyjnych sztuczkach, które zamierzasz stosować.

Poprzez komunikację, marketing pomaga Twojej firmie stać się liderem na rynku. To stanowisko wyjaśnia więcej o tym, jak uzyskać przewagę konkurencyjną.

5. Marketing pomaga w zwiększaniu sprzedaży

Marketing wykorzystuje różne sposoby promocji produktów lub usług. Gdy produkt jest już reklamowany, jest już na radarze, a to zwiększa Twoje szanse na jego sprzedaż.

Klienci mogą chcieć wypróbować Twoje produkty lub usługi, a to spowoduje podjęcie decyzji o zakupie.

Kiedy klienci są zadowoleni z twoich produktów lub usług, stają się ambasadorami twojej marki bez twojej wiedzy. Będą szerzyć informacje, a Twoja sprzedaż zacznie rosnąć.

Upewnij się, że oferujesz wysokiej jakości produkty i usługi, które będą uzupełnieniem Twoich działań marketingowych.

6. Pomoce marketingowe w dostarczaniu informacji na temat Twojej firmy

Każdy marketer rozumie potrzebę ukierunkowania na odpowiednią grupę odbiorców. Musisz jednak mieć odpowiednią treść, aby móc się nią podzielić z taką publicznością. Twoje strategie marketingowe mogą pomóc ustalić, jakie wiadomości biznesowe przekonają odbiorców docelowych.

W tym momencie musisz przetestować różne wiadomości i zobaczyć, co działa.
Po przetestowaniu różnych zestawów wiadomości na grupie docelowej, znajdziesz realny punkt odniesienia dla swoich działań marketingowych.

Działa to jak metryka i zapewnia wgląd niezbędny do tego, aby uniknąć zgadywania.

7. Marketing pomaga Twojej firmie w utrzymaniu znaczenia

Każdy marketer rozumie potrzebę zakłócania opinii potencjalnego konsumenta na temat innych produktów. Ale nie popełnij błędu polegającego na wykorzystywaniu tej szansy jako czegoś oczywistego.

Większość firm zakłada, że zawsze pozostaną one ulubioną marką klienta, ponieważ do tej pory klient nigdy nie narzekał. Jest to niewłaściwy sposób myślenia. Musisz znaleźć sposób, aby pozostać na szczycie umysłu klienta.

Każdy związek musi być utrzymany. Marketing pomaga Twojej firmie utrzymać dobre relacje z klientami, sprawiając, że pozostajesz aktualny.

Nie koncentruj się na pozyskiwaniu nowych klientów przed zajęciem się potrzebą utrzymania obecnych.

8. Marketing tworzy opcje przychodów

Podczas fazy rozruchu, Twoje opcje są skąpe, ponieważ w większości przypadków jesteś ograniczony gotówką. To ogranicza twoje opcje.

Ponieważ Twoje strategie marketingowe generują więcej klientów i możliwości uzyskania przychodów, zaczynasz mieć opcje. Posiadanie opcji jest porównywalne z posiadaniem ładnej skrzyni wojennej.

Posiadanie opcji da Ci odwagę, której potrzebujesz, aby przeniknąć na nowe rynki. Będziesz miał wolność, aby zacząć puszczać klientów, którzy są zbyt wymagające dla swojego zdrowia i dobrego samopoczucia.

Bez marketingu będziesz zmuszony do dalszej pracy z klientami, którzy wyrosli na ciebie i płacą ci orzeszki ziemne.

9. Marketing pomaga kierownictwu w podejmowaniu świadomych decyzji.

Każda firma boryka się z problemami takimi jak: co, kiedy, dla kogo i ile wyprodukować. Złożony i żmudny proces decyduje o przetrwaniu Twojej firmy. W rezultacie, firmy w dużym stopniu polegają na mechanizmach marketingowych przy podejmowaniu tych decyzji.

Dlaczego powinniście polegać na mechanizmach marketingowych? Mechanizmy te służą jako niezawodne łącze pomiędzy twoim biznesem a społeczeństwem. Kultywują one ludzki umysł, edukują społeczeństwo i przekonują do zakupów.

Dlaczego marketing jest ważny w pokonywaniu rywali Twojej firmy?

Twój konkurent aktywnie sprzedaje swoje produkty, czy nie mówi Ci to dlaczego marketing jest ważny? Jedynym sposobem na uzyskanie przewagi konkurencyjnej nad konkurencją jest agresywny marketing.

Jednak nie musisz być leniwy lub negatywny podczas marketingu przeciwko konkurencji. Wystarczy, że przeprowadzisz badania na temat tego, czego oczekuje Twój rynek docelowy, a następnie znajdziesz sposób na dostarczenie lepszych produktów lub usług.

Jeśli oferujesz produkt lub usługę, która jest nowa na rynku, musisz być bardziej agresywny i strategiczny.