Z marketingu treści wielokrotnie udowodnione jako jeden z najlepszych sposobów, aby przyciągnąć, zdobyć i zaangażować jasno określoną publiczność, ważne jest, aby wiedzieć, jak to zrobić prawidłowo.

Ostatnio statystyki pokazują, że serwisy społecznościowe są jednym z najlepszych sposobów na dotarcie do odbiorców i przyciągnięcie zainteresowania ze sfery publicznej. Na przykład, w tym miesiącu ujawniono, że Brytyjczycy spędzają niesamowite 28 milionów godzin dziennie na Twitterze.

Biorąc to pod uwagę, ważne jest, aby marketerzy treści znali prawidłowy sposób na publikowanie swoich treści na portalach społecznościowych. Te proste wskazówki przyczynią się do zwiększenia zaangażowania klientów i ruchu w sieci.

Masz cel dla swojej treści

Ważne jest, abyś miał na uwadze cel swojej treści, abyś wiedział, co chcesz osiągnąć ze swojego postu. Na przykład, czy szukasz leadów? Aby pielęgnować perspektywy na przyszłość? Zabawiać ludzi? Albo po prostu podnieść swoje oceny w Google?

Ustalenie, jakie wyniki chciałbyś osiągnąć, pomoże Ci dostosować swoje pismo do tego celu, a także napisać najlepsze treści, jakie tylko możesz.

Zbadaj swoją publiczność i swój temat

Oprócz tego, że masz cel dla swojej treści, ważne jest również, abyś wiedział, dla kogo piszesz. Pomoże Ci to w podjęciu decyzji na temat Twoich treści, materiału w nich zawartego.

Należy również zbadać, co jeszcze jest pisane dla odbiorców, które planujesz skierować, ponieważ będzie to oznaczać, że można zobaczyć, co gorący temat jest właśnie teraz. Postaraj się jednak być oryginalny i wnieść do niego nowy kąt.

Nie wypełniaj jej zbytnio żargonem

Nie ma problemu z uzyskaniem trochę techniczne z treści, jeśli znasz swoje rzeczy, ale wypełniając swoje stanowisko zbyt wiele żargonu będzie po prostu wyłączyć większość swojej publiczności, ponieważ mogą one nie uchwycić swoje kluczowe punkty i nie będzie chciał spędzić czasu na szukanie każdego akronimu.

Zamiast tego, upewnij się, że pamiętasz, że piszesz dla ludzi - bądź trochę rozmowny, spraw, by było to zabawne. Wciąż możesz uzyskać tam wszystkie informacje, które chciałbyś, ale zrobisz to w sposób przyjazny dla konsumenta.

Szczególnie nadaje się to do pisania w mediach społecznościowych, ponieważ użytkownicy serwisów takich jak Facebook czy Twitter będą dzielić się twoimi treściami tylko wtedy, gdy będą nimi zainteresowani.

Publikuj wszędzie

Jest to oczywiście niezbędne, aby umieścić w głównych miejscach, gdzie docelowa publiczność konsumuje jego treści, (które powinny być w stanie znaleźć się w Twojej branży i badań publiczności). Nie oznacza to jednak, że nie należy publikować w innych obszarach, o których być może nie myślałeś.

Nawet jeśli nie sądzisz, że jest to konieczne, umieszczanie materiału w jak największej liczbie miejsc na pewno poprawi ruch uliczny i nigdy nie wiadomo, możesz dotrzeć do zupełnie nowej publiczności, niż miałeś wcześniej.

Tworzenie multimediów

Pisane posty są świetne, jednak w dzisiejszym świecie jest tak wiele dostępnych technologii, że szkoda by było je zmarnować.

Czemu nie wykazać się kreatywnością i nie wyprodukować filmu, podcastu, infografa, a nawet pokazu slajdów, które ludzie mogą szybko skonsumować, jeśli nie mają czasu na przeczytanie pełnego artykułu. A jeśli chcesz dołączyć słowa, dlaczego nie zrobić obu?

Zmień problemy w treść

Zawsze są problemy w każdej firmie, jednak jeśli udało Ci się je przezwyciężyć, dlaczego nie podzielić się nimi z Twoimi klientami i przyszłymi klientami.

Pisanie takich rzeczy jak studia przypadków, czy nawet pisanie postu, aby odpowiedzieć na często zadawane pytania, pokaże, że zależy Ci na klientach, ciężko pracujesz nad rozwiązaniem problemów i nie boisz się przyznać do błędów.