Co to jest public relations? Wiele pomyłek w reklamie z public relations, ale prawdziwa sztuka public relations to o wiele więcej. Public relations pomaga w budowaniu wizerunku firmy, tworzy bardzo potrzebną świadomość produktu lub usługi i pomaga podnieść rangę całej organizacji.

Solidny program public relations pomaga również kształtować postrzeganie i edukować społeczeństwo do podejmowania działań, wolontariatu, przekazywania pieniędzy lub zakupu produktu lub usługi. A jeśli znajdujesz się w niefortunnej sytuacji obrony swojej reputacji, dobre umiejętności public relations mogą pomóc w zapobieganiu potencjalnie szkodliwym kwestiom mającym wpływ na Twoją działalność.

Public relations jest bardzo potężnym i skutecznym narzędziem, które pomoże Ci wydobyć to słowo i opowiedzieć swoją historię. Ale jeśli złamiesz niektóre z poniższych zasad, jesteś prawie pewien, że nigdzie nie dotrzesz w poszukiwaniu uwagi.

Dowiedz się, co to za wiadomość.

Wiadomości to wszystko, co wywiera wpływ, jest na czasie, ma ludzki interes, jest dziwne w naturze, tworzy konflikty i jest unikalne takie bycie pierwszym na rynku z produktem lub usługą. Jeśli to, o czym chciałbyś się skontaktować z mediami nie mieści się w tych kryteriach, cofnij się o krok i dokonaj ponownej oceny swojej postawy.

Bądź przygotowany.

Kiedy myślisz o wezwaniu mediów w celu nagłośnienia jakiegoś wydarzenia lub wartego uwagi wydarzenia, zawsze miej przygotowane materiały do przekazania. Nie dzwoń tak po prostu, nie mając gotowego komunikatu prasowego. Większość redaktorów powie: "Wyślij mi coś". Jeśli nie wyślesz go natychmiast, mogą o tobie zapomnieć.

Naucz się przyjmować "nie" za odpowiedź.

To prawda! Podczas gdy część public relations sprzedaje swoją historię, przychodzi czas, kiedy wytrwałość nie opłaca się i w rzeczywistości niszczy szanse na ponowne otrzymanie relacji od konkretnego dziennikarza. Wiedz, kiedy się wycofać.

Nie kłam.

Nie ma o tym zbyt wiele do powiedzenia. Nigdy nie okłamuj reportera. Jeśli dowiedzą się, że byłeś nieprawdziwy, możesz pożegnać się z każdą przyszłą uwagą mediów. Przynajmniej dobrą uwagę.

Bądź kreatywny.

Dni, w których ludzie przechodzili przez "wielki czek" zdjęcia się skończyły. Większość ludzi nie dba o to. Zejdź z drogi, aby być kreatywnym, a prasa przyjdzie.