Podczas gdy definicja "interaktywny" jest dyskusyjna, biorąc pod uwagę szybki postęp w marketingu internetowym w ciągu ostatnich pięciu lat, agencje, które szczycą się dostarczaniem silnych rozwiązań marketingu cyfrowego musiały przyjąć te zmiany, aby zapewnić zwrot z inwestycji dla klientów. Od brandingu, generowania ołowiu i marketingu wyszukiwania, do e-mail i social media marketing, agencja interaktywna powinna mieć nie brakuje możliwości zwiększenia rentowności klienta cyfrowego biznesu. Jako minimum, agencja interaktywna powinna być w stanie zapewnić znaczący zwrot z inwestycji w tych siedmiu kanałach:

1. Display Marketing i Retargeting

Jedną z najważniejszych inicjatyw brandingowych, które agencja może wdrożyć dla klienta, jest kampania display marketingowa i retargetingowa. Istnieje wiele platform reklamowych, które mogą być natychmiast wykorzystane do budowania świadomości marki i dystrybucji ofert promocyjnych w celu przyciągnięcia nowych odwiedzających. Stworzenie skutecznej kampanii reklamowej w Google AdWords wymaga doświadczonego marketera, który wybierze odpowiednie tematy i zainteresowania, ale to nie jest inicjatywa, która powinna zająć tygodnie, aby zaaranżować - Twoja agencja powinna mieć własny, płatny marketer wyszukiwania gotowy dostarczyć skuteczne kampanie w odpowiednim czasie.

Jeśli Twoja agencja korzysta z usług podmiotu zewnętrznego w zakresie projektowania, tworzenia i wdrażania kampanii display, prawdopodobnie nadszedł czas, aby poszukać gdzie indziej. Istotne jest, aby agencje miały w domu płatnych marketerów poszukujących, tak aby zespoły kreatywne mogły pracować wspólnie, tworząc inspirujące media wizualne, które służą konkretnemu wezwaniu do działania.

Kampanie retargetingowe dają ogromne możliwości budowania świadomości marki i sprowadzania odwiedzających z powrotem do domeny klienta w celu "drugiego spojrzenia". Zdolność do obsługiwania mediów ukierunkowanych na konsumentów na podstawie ich zainteresowań i zachowań jest niezrównaną szansą dla marek, aby uzyskać więcej z płatnych wydatków na poszukiwanie.

Platformy retargetingowe, takie jak AdRoll, Criteo i MediaForge, to wyjątkowe zasoby, z którymi Twoja agencja interaktywna powinna być dobrze zaznajomiona. Podczas gdy w ramach sieci Google Display Network istnieje szansa na zaistnienie Twojej marki, agencja powinna wiedzieć, która platforma przyniesie najsilniejsze rezultaty w zależności od charakteru inicjatywy.

2. Optymalizacja Mobile-First

Zapomnij o kompatybilności mobilnej - staje się ona światem wyłącznie mobilnym. Rozejrzyj się następnym razem, gdy będziesz w miejscu publicznym, a zauważysz, że prawie każdy jest na swoim telefonie. W ciągu zaledwie kilku lat smartfony przejęły rynek do punktu niemalże nasycenia; w dzisiejszych czasach trudno jest znaleźć kogoś bez smartfona. Niezależnie od tego, co reprezentuje twoja marka lub co sprzedaje, twoja publiczność odwiedza cię za pośrednictwem urządzenia mobilnego - prawdopodobnie zanim kiedykolwiek zaangażujesz się na komputerze stacjonarnym lub laptopie. Twoja agencja powinna przynajmniej ustawić optymalizację mobilną jako najwyższy priorytet - jeśli nie zastąpi ona wszystkich innych inicjatyw.

Projektowanie stron responsywnych jest jednym z najprostszych sposobów zapewnienia, że grupa docelowa może zaangażować się w interakcję cyfrową z Twoją marką w dowolnym momencie. Agencja powinna być w stanie dostarczyć projekt strony internetowej w sposób efektywny i skuteczny jako priorytetową inicjatywę, jeśli jeszcze nie została ona wdrożona. Stworzenie responsywnego projektu strony internetowej zasadniczo wymaga opracowania trzech różnych projektów stron, które są uruchamiane przez "punkty krytyczne". Celem jest służyć doświadczeniem internetowym dostosowanym specjalnie do urządzenia wykorzystywanego do uzyskania dostępu do domeny. Choć doświadczenia związane z korzystaniem z telefonu komórkowego mogą różnić się od doświadczeń związanych z korzystaniem z komputera stacjonarnego, priorytety UX powinny być płynnie uwzględniane, tak aby publiczność mogła intuicyjnie i bez opóźnień podążać ścieżkami priorytetów.

Nie ma po prostu żadnego usprawiedliwienia dla tego, że w 2014 roku nie będziemy mieli do czynienia z witryną zoptymalizowaną pod kątem mobilnym. Jeśli Twoja strona nie jest zbudowana w oparciu o system zarządzania treścią (CMS), który wspiera responsywny design, Twoja agencja interaktywna powinna pracować nad migracją.

3. 3. SEO i Content Marketing

Sukces w organicznym wyszukiwaniu nie jest łatwy, zwłaszcza że Google co miesiąc zmienia "warunki zaangażowania". Techniki SEO, które działały dwa lata temu, mogą mieć dziś katastrofalne skutki. Do tego stopnia, techniki SEO, które sprawdziły się kilka miesięcy temu, mogą nie brać pod uwagę obecnego krajobrazu organicznego lub stosować najlepsze praktyki, które wspierają markę w kontekście wyszukiwania zintegrowanego społecznie. W rzeczywistości, Twoja marka nie może i nie odniesie sukcesu online bez uwzględnienia organicznego wyszukiwania - jest to największy kanał ruchu i pozostanie punktem wyjścia dla większości Twoich odbiorców w nadchodzących latach.

Większość agencji walczy o powodzenie działań SEO w imieniu klientów, zazwyczaj dlatego, że są one nadal owinięte w starym świecie SEO. Optymalizacja domeny w celu osiągnięcia dobrych wyników na stronach wyników wyszukiwania (SERPS) to równowaga pomiędzy "relewancją" a "autorytetem".

Aby być "istotnym" dla słów kluczowych używanych przez konsumentów do znalezienia Twoich produktów lub usług, agencja musi być w stanie przeprowadzić skrupulatne badania w celu określenia języka, który jest powszechnie używany w Twojej branży cyfrowej. Zrozumienie języka używanego przez docelową grupę odbiorców do wyszukiwania produktów i/lub usług online jest kluczowym elementem skutecznej strategii SEO i jest zasobem, który Twoja agencja powinna być w stanie dostarczyć bez problemu. Gdy język ten zostanie odkryty (lub jeszcze lepiej sprawdzony w reklamie w sieci wyszukiwania), kolejnym krokiem jest optymalizacja architektury informacyjnej (IA) domeny klienta. Aby osiągnąć maksymalne korzyści, badanie słów kluczowych powinno być włączone jako integralna część rozwoju architektury informacji, ale to właśnie tam większość agencji interaktywnych zawodzi, ponieważ projektanci i programiści stron internetowych zazwyczaj budują strony internetowe bez względu na język, którego grupa docelowa będzie używała do znalezienia oferty klienta online.

Jeśli chodzi o budowanie "autorytetu", skuteczna taktyka marketingu treści jest kluczowa. Agencja interaktywna powinna być w stanie zdefiniować i wyprodukować atrakcyjne, kreatywne i potencjalnie wirusowe media w celu wsparcia rozwoju cyfrowego klienta. Content marketing pełni potrójną rolę, która uczyni lub złamie siłę marki w cyfrowym ekosystemie. Redakcja przeznaczona do marketingu treści rozszerza rozmiar domeny poprzez publikowanie nowych stron w ramach architektury strony, działa jak magnes na linki przychodzące (krytyczny aspekt SEO) i dostarcza paszy do kuratorstwa w kanałach mediów społecznościowych, takich jak Facebook.

Kreatywne, spójne i przekonujące inicjatywy w zakresie marketingu treści powinny być podstawą strategii SEO - jest to coś, co agencja interaktywna powinna planować i rozwijać dla Twojej marki od pierwszego dnia.

4. Email Marketing

Email marketing jest mieczem obosiecznym w najpełniejszym tego słowa znaczeniu. Choć jest to krytyczny kanał komunikacji, który jest niezbędny do zbudowania cyfrowej marki, może on również odpędzić konsumentów od irytacji. Kiedy Twoja agencja wdraża kampanię email marketingową, powinna ona być zaprojektowana z myślą o zainteresowaniu użytkownika. Jeśli rozsadzasz wiadomości promocyjne zaśmiecione wywołaniami "kliknij tutaj" do akcji, tracisz czas i budżet.

Email marketing powinien być wykorzystywany jako metodyczne narzędzie do angażowania odbiorców w sposób przemyślany i osobisty, a nie promocyjny. Marki często uwikłane są w mentalność "sprzedaj, sprzedaj, sprzedaj", która jest jednym z najgorszych podejść do marketingu e-mailowego. Twoja agencja interaktywna powinna być w stanie zdefiniować strategię e-mail marketingu, która konsekwentnie angażuje odbiorców docelowych (którzy następnie zgodzili się na otrzymywanie Twoich wiadomości e-mail) o spersonalizowanych, wartościowych i angażujących treści.

Zrozumienie częstotliwości, z jaką należy angażować odbiorców docelowych poprzez e-mail marketing jest krytyczne - może nawet bardziej krytyczne niż sam przekaz. W żadnym wypadku agencja interaktywna nie powinna koordynować kampanii emailowych, które są wysyłane trzy lub więcej razy dziennie, co niestety jest powszechną praktyką. Większość marek chce "wypowiadać się" na temat sprzedaży, ofert promocyjnych i wydarzeń, a wszystko to z zamiarem sprzedania większej ilości produktów lub uzyskania większej ilości leadów. E-mail jest jednak osobistym doświadczeniem - okazją do bezpośredniej rozmowy z klientem na zasadzie "jeden na jednego". Naruszenie zaufania, jakim ktoś obdarza Twoją markę, żądając interakcji za pomocą poczty elektronicznej, jest ogromnym błędem, ponieważ zagraża integralności Twojej marki do tego stopnia, że jest nieodwracalna. Twoja agencja interaktywna powinna zrozumieć, jak budować integralność marki poprzez e-mail marketing i nigdy nie powinna wykorzystywać tego ważnego kanału marketingowego jako narzędzia do "sprzedawania, sprzedawania, sprzedawania".

5. Optymalizacja współczynnika konwersji

Testowanie powinno być podstawą strategii cyfrowej agencji interaktywnej. Świat projektowania stron internetowych zmienia się tak szybko, że poleganie na jednej stronie docelowej lub projekcie może pozostawić markę uwięzioną w otchłani Internetu. Dzięki takim narzędziom jak Unbounce, Optimizely i Google Analytics Content Experiments, wdrażanie wieloczynnikowych testów dzielonych w celu poprawy konwersji jest proste. Agencja interaktywna musi być w stanie zaprojektować, opracować i wdrożyć kampanię mającą na celu zwiększenie ilości i jakości konwersji, którą Twoja marka jest w stanie uchwycić z sieci - bez żadnych wymówek. Jeśli SEO jest uważane za sztukę, to CRO jest zdecydowanie nauką. Skuteczna poprawa zdolności strony internetowej lub landing page'u do przechwytywania większej ilości leadów jest wynikiem metodycznej analizy i ustrukturyzowanego podejścia do angażowania się w kampanię z grupą docelową. Projektowanie jest podstawą CRO, ale głębokie zrozumienie UX jest wymagane, aby połączyć wszystkie elementy płynnie. Twoja agencja interaktywna powinna być w stanie analizować raporty dotyczące przepływu odwiedzających w analityce, aby zrozumieć, gdzie i dlaczego konwersja odbywa się w danej dziedzinie, a następnie zoptymalizować to doświadczenie. CRO może być tak proste, jak skrócenie form lub poprawa widoczności CTA, ale może również wymagać bardziej wyrafinowanych eksperymentów, które porównują zachowanie odbiorców do wyzwalaczy emocjonalnych w niezliczonych scenariuszach. Podsumowując, Twoja agencja interaktywna powinna być w stanie uwzględnić CRO jako integralną część rozwoju marki klienta i metodycznie poprawić ilość i jakość nowego biznesu ujmowanego cyfrowo.

6. Marketing w mediach społecznościowych

Jeśli chodzi o przyszłościowe zabezpieczenie sukcesu strategii marketingowej opartej na treści, promowanie prawdziwej, wartościowej i rozrywkowej treści poprzez Facebook, Twitter, YouTube i Instagram znajduje się na szczycie listy priorytetów większości agencji interaktywnych. Marketing w mediach społecznościowych (SMM) zapewnia niezrównaną możliwość ustanowienia lub wzmocnienia tożsamości marki i może służyć jako katalizator do budowania zaangażowania konsumentów poprzez media cyfrowe. Social media marketing może nie tylko służyć jako platforma do publikowania lub promowania rich media, ale również napędzać sprzedaż produktów lub służyć jako ważne źródło wiodącej generacji. Podczas gdy zarządzanie wieloma platformami może być żmudnym przedsięwzięciem, wymagającym ciągłego monitorowania i reagowania, praktyka ta stała się kwintesencją odpowiedzialności, którą postępowe agencje interaktywne oferują obecnie klientom.

Ułatwianie aprobaty społecznej nie jest łatwym zadaniem, ale dostarcza namacalnej wartości, która może skutecznie zmienić fanów w klientów, jeśli jest właściwie zarządzana. Większość działań agencyjnych w dziedzinie marketingu społecznościowego koncentruje się na kontaktach z odbiorcami docelowymi, budowaniu społeczności i zdobywaniu lojalności klientów, ale przynajmniej Twoja agencja interaktywna powinna być w stanie zapewnić szybką obsługę klienta, promować ekskluzywne oferty/promocję i ułatwiać rozwój ambasadorów marki, którzy ostatecznie mogą stać się mistrzami Twojej cyfrowej władzy. Jeśli Twoja agencja interaktywna nie koncentruje się na budowaniu lojalnej publiczności dla Twojej marki za pośrednictwem mediów społecznościowych, prawdopodobnie nadszedł czas, aby szukać gdzie indziej.

7. Online Reputation Management (ORM)

Przejęcie kontroli i poprawa jakości tożsamości Twojej marki w Internecie to podstawowy obowiązek, którym powinna zarządzać Twoja agencja interaktywna. Skuteczna inicjatywa zarządzania reputacją online nie jest już wyborem - konsumenci będą dyskutować o Twojej marce, czy Ci się ona podoba czy nie i musisz być przygotowany do profesjonalnej i szybkiej reakcji. O ile jedną rzeczą jest mówienie o "przejęciu kontroli nad rozmową", to agencja interaktywna powinna być w stanie faktycznie to robić poprzez proaktywne inicjatywy, takie jak tworzenie/odrzucanie publicznych profili na portalach społecznościowych, aktywne monitorowanie/reagowanie na recenzje lub krytykę oraz szybkie reagowanie na pojawiające się sytuacje problematyczne (np. obsługa klienta).

ORM to całkowicie działanie - nie tylko planowanie czy protokoły. Kluczowe jest posiadanie narzędzi, zasobów i doświadczonych specjalistów, zanim pojawi się problem z reputacją. Twoja agencja interaktywna powinna być w stanie zrobić więcej niż tylko monitorować obecność/wyrażenia Twojej marki w Internecie - powinna również być w stanie dostarczyć zasoby, które poprawią integralność Twojej cyfrowej obecności, jednocześnie systematycznie budując społeczność, która będzie Cię naturalnie bronić. Prowadzenie usług ORM w cyfrowym ekosystemie kierowanym przez społeczeństwo wymaga specjalistycznych narzędzi "słuchowych" i specjalistów od marketingu, którzy mają doświadczenie w tej dziedzinie. Jeśli rozważasz stworzenie agencji interaktywnej dla usług ORM, pamiętaj, aby zamówić studia przypadków oraz metodologie, które zostały wykorzystane do poprawy, zachowania i ochrony cyfrowej integralności marek swoich klientów. Bycie proaktywnym jest niezbędne, a udokumentowane osiągnięcia w tym zakresie mają kluczowe znaczenie.

To, co Państwa agencja interaktywna "powinna" robić - a "powinna" jest zdecydowanie relatywnym słowem - jest produktem tego, do czego ją Państwo w pierwszej kolejności zatrudnili. Zasadniczo, charakter roli Twojej agencji interaktywnej w rozwijaniu Twojej marki powinien być określony od początku współpracy. Każda agencja ma swoje mocne i słabe strony i jako klient powinieneś być świadomy tego, co to jest. Państwa agencja interaktywna powinna być w stanie co najmniej dostarczyć skuteczne strategie marketingowe, zaprojektowane specjalnie w celu zwiększenia postrzegania, integralności i widoczności Państwa marki. Niezależnie od tego, czy odbywa się to za pośrednictwem wyżej wymienionych kanałów, czy też bardziej tradycyjnych mediów, takich jak druk lub emisja, docelowo Twoja grupa docelowa zaangażuje się w cyfrowy przekaz Twojej marki. Odkrycie, dostępność i zaangażowanie to kluczowe elementy strategii brandingowej, które Twoja agencja interaktywna powinna być w stanie udoskonalić. Jeśli nie, to czas zastanowić się nad kimś innym!