Zaangażowanie konsumentów staje się ważniejsze niż kiedykolwiek, ponieważ mamy do czynienia z bardziej intensywnym życiem, krótszym czasem poświęcania uwagi i nasyceniem rynków.

Im dłużej możesz prowadzić rozmowę, tym lepiej. 93% marketerów twierdzi, że treści interaktywne są skuteczne w kontaktach z konsumentami, w przeciwieństwie do treści statycznych, które są skuteczne tylko w 70%.

Jeśli chcesz wyprzedzić tłum, musisz wejść w interakcję z odbiorcami. Oto kilka prostych sposobów na włączenie marketingu interaktywnego do swojej strategii w mediach społecznościowych:

1. Ankiety/Quzysy

Jest to powszechny i prosty sposób na nawiązanie kontaktu z publicznością. Prezentując im listę pytań lub prosząc ich o przesyłanie własnych pytań, tworzysz szybki sposób na naturalną interakcję.

Możesz stawiać swoje pytania na pytania dotyczące konkretnej marki (Co najbardziej podoba Ci się w naszym produkcie? Co chciałbyś zobaczyć więcej?) lub możesz zadawać pytania, które są szersze, ale wciąż istotne dla Twojej marki (sieć sklepów spożywczych może zapytać o Twój ulubiony smak lodów, lub sprzedawca zewnętrzny może zapytać o Twój ulubiony sezon).

Sondaże dają Ci szansę na stworzenie treści, które Twoi widzowie chcą zobaczyć. Ponadto, promowanie ich wkładu sprawia, że czują się oni bliżej Twojej marki, co może zwiększyć lojalność konsumentów. Nie zapomnij o kreatywności!

2. Wideo na żywo

Treści wideo są sprawdzonym i skutecznym narzędziem marketingu w mediach społecznościowych. Od efemerycznych treści takich jak Instagram Stories do kanałów telewizji społecznościowej takich jak IGTV i Youtube, ważne jest, aby wykorzystać świat marketingu wideo online. Badania pokazują, że rynek transmisji na żywo może być wart ponad 70 miliardów dolarów, do 2021 roku. To nie jest coś, co chcesz zignorować.

Instagram, Facebook, Twitch i inne, pozwalają użytkownikom i markom na ustawienie kanałów i wejście na żywo przed swoją publicznością. Strumienie te pozwalają użytkownikom lubić, komentować i przyczyniać się do filmów w miarę ich rozwoju, z możliwością bezpośrednich odpowiedzi od streamerów.

Z punktu widzenia konsumenta jest to ekscytujący sposób na interakcję z markami lub ludźmi, których podziwiasz, oraz sposób na to, aby Twój głos był słyszalny przez duże firmy. Po stronie marki, informacje te mogą zapewnić doskonały wgląd w to, co Twoi widzowie chcą zobaczyć i co czują do Twoich treści, co z kolei pomoże Ci stworzyć solidniejsze strategie marketingowe.

3. Marketing eksperymentalny

Nazywany również marketingiem zaangażowania, marketing empiryczny pozwala markom na fizyczną interakcję z odbiorcami. Te wciągające i ekscytujące instalacje mogą sięgać od kabin konferencyjnych po hipnotyzujące doświadczenia wirtualnej rzeczywistości.

W świecie zdominowanym przez media cyfrowe, marketing doświadczalny może być świetnym sposobem na zmianę tempa Twojej taktyki. Konsumenci są podekscytowani widząc, że marki sięgają poza sferę cyfrową i zyskują kreatywność w realnym świecie. Kampanie eksperymentalne mogą pozostawić na konsumentach trwałe wrażenie, które prowadzi do długoterminowej lojalności wobec marki.

4. UGC

Treści generowane przez użytkowników to wszelkie treści tworzone przez ludzi, a nie przez marki. Dzielenie się tą treścią poprzez konta społecznościowe Twojej marki jest doskonałym sposobem na zachęcenie do interakcji z odbiorcami i tworzy organiczny ruch.

W marketingu chodzi o to, aby dowiedzieć się czegoś więcej o Twoim produkcie. W dzisiejszych czasach słowo w ustach jest pojęciem, które rozwinęło się w cyfrowym świecie. Oczywiście, ludzie mogą wspomnieć o Twoim produkcie do swoich kilku przyjaciół lub porozmawiać o nim przy stole, ale jeśli dzielić się nim do kanału społecznego, gdzie ich publiczność jest w setkach, jeśli nie tysiącach, to jest to znaczący wzrost zasięgu.

Treści generowane przez użytkowników są autentyczne i tworzą spersonalizowane wrażenia dla widzów. Może pomóc w humanizacji marki i stworzeniu społeczności wokół produktów lub usług, co ostatecznie zwiększa zaufanie i lojalność wobec marki. Dzięki wprowadzeniu eHandlu do platform społecznościowych takich jak Instagram, UGC może również pomóc w prowadzeniu sprzedaży. Jeśli widzisz osobę, której ufasz, lub kogoś, komu ufasz używając produktu, masz większą motywację do zakupu.

Gotowy na marketing interaktywny?

Marketing interaktywny daje markom szansę na osobisty kontakt z odbiorcami, co z kolei zwiększa ich lojalność. Dzięki regularnym kontaktom z konsumentami, marki mogą zwiększać SEO, napędzać konwersje i tworzyć silniejsze strategie cyfrowe dzięki gromadzonym danym.

Dni dostarczania treści i oczekiwania na konwersję już się skończyły. Jeśli chcesz rywalizować w dzisiejszym cyfrowym świecie, czas zacząć angażować swoją publiczność.