Każdego roku w projektowaniu stron internetowych pojawiają się nowe elementy i style.

Niektóre elementy - po ich przemyślanym włączeniu - pomagają opowiedzieć historie i wyjaśnić Twoją firmę. Inne elementy pomagają poprawić wygląd treści na konkretnym urządzeniu. Chociaż nie jest konieczne uwzględnienie każdego trendu, który pojawia się na Twojej stronie internetowej, wiele z nich ma potencjał, aby poprawić wrażenia odwiedzających.

Ale przy tak wielu opcjach do wyboru, określenie, które z nich są naprawdę warte rozważenia, może być trudne. Aby pomóc Ci zawęzić obszar zainteresowania, wyszczególniliśmy osiem ważnych elementów nowoczesnego projektowania stron internetowych, które możesz włączyć, aby poprawić ich wydajność.

8 Nowoczesne elementy i trendy w projektowaniu stron internetowych

Element #1: Unikatowa i duża typografia

Większość firm stosuje określoną czcionkę lub typografię, aby pomóc swoim klientom natychmiastowo zidentyfikować ich na tle konkurencji. W ostatnich latach projektanci otrzymali większy wybór czcionek do wyboru, co ułatwiło markom dokładniejsze wyrażanie siebie poprzez typografię.

Na przykład, The New Yorker jest rozpoznawany natychmiast dzięki użyciu unikalnej czcionki, Adobe Caslon Pro. Podczas gdy bardziej unikalne czcionki, takie jak Blokletters-Balpen, zaczęły być używane przez startupy i firm technologicznych, takich jak Zero.

Dlaczego jest to użyteczne?

Typografia wykorzystuje jeden trend projektowy na całej stronie internetowej, aby poprowadzić czytelników do różnych części strony. Na przykład, strona The New Yorker prowadzi odwiedzających z jednej sekcji do drugiej w oparciu o typografię i rozmiary czcionek.

Tworząc markę Twojej firmy, Twój wybór w typografii może wskazywać subtelne wskazówki o tym, kim jesteś. Jesteś zabawny czy poważny? Funkcjonalny czy informacyjny? Niezależnie od tego, jaką czcionkę wybierzesz, upewnij się, że Twój projektant rozważa jej zastosowanie w przeglądarkach i na komputerach. Wybór czcionki, która nie jest obsługiwana przez zwykłe przeglądarki i komputery może oznaczać, że Twoja strona internetowa będzie niewygodnie wyświetlana na różnych urządzeniach.

Element #2: Duże i responsywne obrazy bohaterów

Duże obrazy, takie jak ten, znoszą koncepcję fałdu powyżej i poniżej. Skupiając się tylko na obrazie z tekstem, a nie na przyciskach CTA czy społecznych, Medium tworzy silne wrażenia wizualne, które zachęcają do przewijania w dół, aby przeczytać więcej.

Duże zdjęcia bohaterów są również często umieszczane w tle, z tekstem i innymi treściami nałożonymi na siebie na górze, jak na stronie internetowej Ubera. Niezależnie od zastosowanego podejścia, duże obrazki mogą pomóc wizualnie opowiedzieć historię bez konieczności polegania tylko na tekście.

Dlaczego jest to użyteczne?

Twoi klienci pochodzą z różnych miejsc i mają wysokie oczekiwania. Możesz nie być pewien, czy znajdują Twoją stronę z telefonu, tabletu lub komputera stacjonarnego. Obraz, którego Medium używa powyżej, jest niezwykle potężny, ale jeśli był widoczny tylko z komputerów stacjonarnych, wiele osób może go przegapić.

Niemniej jednak, dbałość o to, by zdjęcia były responsywne, zapewnia dobre wrażenia użytkownikom. Odwiedzający witrynę mogą oglądać różne obrazy - zarówno tła, jak i produktów - i mieć możliwość uzyskania tych samych wrażeń bez względu na to, z jakiego urządzenia pochodzą.

Element #3: Filmy wideo w tle

Filmy, które automatycznie odtwarzane są w tle, mogą wiele dodać do strony. Mogą być wykorzystane do opowiedzenia historii i znacznie zmniejszyć ilość innych treści, które są potrzebne do wyjaśnienia Twojej firmy.

Ten film w tle służy jako genialny sposób na zaangażowanie gościa do kliknięcia w główny film.

Dlaczego jest to użyteczne?

Filmy wideo w tle skupiają się na zachęcaniu odwiedzających od momentu wylądowania na Twojej stronie. Film pozwala gościowi zrozumieć kluczowe punkty dotyczące Twojej firmy bez konieczności czytania jednego wiersza tekstu.

Ponadto, wideo jest przetwarzane przez nasz mózg 60.000 razy szybciej niż tekst. Podczas gdy ludzie często niechętnie czytają ciężkie bloki tekstu, filmy pojawiają się bez wysiłku i mogą być konsumowane bardzo szybko. Pomaga to również w zwiększeniu szybkości połączenia i zwiększeniu rozmiarów urządzeń mobilnych, co przekłada się na lepsze wrażenia z oglądania wideo.

Element #4: Półpłaski projekt

W 2013 roku firma Apple w zasadzie przestawiła się na płaski design. Mówiąc wprost, płaska konstrukcja to dowolny element, który nie zawiera lub nie daje postrzegania trzech wymiarów, takich jak cienie. Płaska konstrukcja jest nie tylko łatwiejsza do zrozumienia dla użytkowników, ale może również szybciej ładować się na stronach internetowych bez skomplikowanych lub zbyt technicznych elementów.

Idąc w ślady Apple, wiele innych organizacji - zarówno dużych, jak i małych - przestawiło się na płaską konstrukcję. Jednak firmy takie jak Uber postawiły na własny styl, dodając subtelne cienie i wymiary.

Kiedy przewijasz dowolne pole na stronie głównej Ubera, cień znika i odciąża znajdujący się za nim obraz.

Dlaczego jest ono użyteczne?

Płaski design pomaga gościom szybciej zrozumieć Twoją zawartość, a dodanie pewnych elementów głębi może ożywić go. Niezależnie od tego, czy w pełni projektujesz swoją stronę internetową, korzystając z płaskiego designu, czy też wykorzystujesz cienie i inne elementy, ważne jest, aby być konsekwentnym w całej swojej witrynie. Upewnij się, że Twoja strona główna, strony produktów i wszelkie inne kluczowe sekcje Twojej witryny wykorzystują te same wskazówki projektowe, tak aby odwiedzający mogli natychmiast zrozumieć, co oglądać.

Element #5: Menu Hamburger

Jest prawdopodobne, że większość stron internetowych, z którymi masz kontakt, ma długie menu opcji do wyboru. Zaletą tego jest to, że menu może zabrać odwiedzającego bezpośrednio do miejsca, gdzie chcą iść. Wadą jest jednak to, że na ogół zajmują one mnóstwo cennego miejsca na ekranie.

Ukryte, czyli hamburger, menu to zmienia. To menu było powszechne w aplikacjach internetowych przed uczynieniem go sposobem na projektowanie stron internetowych - nawet w Google Chrome można znaleźć menu hamburgera po prawej stronie.

Zastanawiasz się, dlaczego nazywa się to menu hamburgerowym?

Jeśli używasz swojej wyobraźni, trzy linijki, które są ułożone jeden na drugim, wyglądają jak patyczki z hamburgera. Rozumiesz?

Dlaczego jest to użyteczne?

Strony Twojej witryny powinny mieć przejrzystą ścieżkę, którą użytkownik powinien obrać. Usunięcie zatłoczonej nawigacji sprawia, że doświadczenie to jest czystsze i nie rozprasza uwagi. To lepsze doświadczenia pomagają zwiększyć prawdopodobieństwo, że użytkownik znajdzie informacje potrzebne do wykonania pożądanego działania.

Element #6: Gigantyczny obraz produktu

Być może zauważyłeś, że wiele stron B2B zaczyna wyświetlać na swoich stronach duże zdjęcia produktów, aby podkreślić różne cechy lub części ich produktów. To nie jest przypadek.

Na górze tej strony znajduje się duże wyróżnione zdjęcie, a w trakcie przewijania w dół strony znajdują się dodatkowe szczegółowe zdjęcia produktów. Obrazy te są również responsywne, co ma na celu zapewnienie optymalnych wrażeń dla widzów pochodzących z różnych urządzeń, jak już wcześniej wspomnieliśmy.

Dlaczego jest to użyteczne?

Większe zdjęcia produktów pomagają projektantom w bardziej efektywny i skuteczny sposób podkreślić różne cechy produktu.

Takie podejście wzmacnia korzyści z funkcji, dając możliwość podkreślenia najbardziej wartościowych elementów. Na przykład na drugim obrazie zauważysz, że na obrazie znajdują się liczby, które odpowiadają zaletom niektórych funkcji.

Te duże obrazy są również przyjazne dla skanowania. Pomagają one odwiedzającym w zrozumieniu, co poszczególne funkcje produktu robią, przekazując je za pomocą obrazów, a nie słów.

Element #7: Projektowanie kart

Wraz z pojawieniem się Pinteresta, zarówno projektanci jak i marketerzy zafascynowali się kartami. Poszczególne kartki pomagają w wizualnej dystrybucji informacji, dzięki czemu odwiedzający mogą z łatwością konsumować kawałki treści o rozmiarze bitowym, nie będąc przytłoczonym.

Rozkładając różne treści na karty, użytkownicy mogą wybierać, które artykuły chcą rozszerzyć. Pomaga to zachować czystość i porządek na stronie głównej, nie opierając się na tona tekstu.

Dlaczego jest to użyteczne?

Projektowanie kart staje się coraz bardziej popularne na stronach B2B i B2C, ponieważ pomaga dostarczyć użytkownikom łatwo przyswajalne fragmenty informacji. Użycie tego projektu na Twojej stronie może pomóc wyróżnić wiele produktów lub rozwiązań obok siebie.

Pamiętaj, że Twoje karty powinny być responsywne. Oznacza to, że w miarę zmniejszania się lub zwiększania rozmiaru ekranu, liczba i rozmiar wyświetlanych kart powinien się odpowiednio dostosowywać.

Element #8: Krótkie filmy video o produkcie lub funkcji

Oprócz filmów w tle, firmy zaczynają używać krótkich filmów o produktach lub funkcjach, aby podkreślić konkretny przypadek zastosowania. Te krótkie filmy świetnie nadają się do wprowadzenia rozwiązania w życie, a jednocześnie nie przytłaczają gościa z długim doświadczeniem, które musi przeżyć.

Mocnym tego przykładem są ludzie z InVision.

Dlaczego jest to użyteczne?

Według Inc. Magazyn, 92% klientów B2B ogląda wideo online, a 43% klientów B2B ogląda wideo online podczas badania produktów i usług dla swojej firmy. Dlatego firmy B2B muszą tworzyć filmy, które wyjaśniają ich produkty, ponieważ mają one wpływ na proces decyzyjny kupującego.

Te krótkie filmy wideo pozwalają na szybkie zrozumienie wartości produktu bez konieczności oglądania naprawdę długich, dogłębnych doświadczeń. Jasne, oba mają wartość, ale krótsze filmy pozwalają na szybkie zrozumienie, co jest najlepsze dla górnej części lejka.