Marketing bezpośredni do klienta i PR staje się coraz bardziej popularny w ostatnich latach. Dziś sprzedawcy sprzedający wszystko, od materaców po karmę dla zwierząt domowych, widzą, że w dzisiejszych czasach skuteczniej jest rozmawiać bezpośrednio z klientami, niż próbować sprzedawać za pośrednictwem głównych detalistów. Według ostatnich badań IAB, nazwanych wzrostem gospodarki markowej w XXI wieku, przyszłość handlu detalicznego będzie malowana poprzez bezpośrednie relacje z konsumentami. Największym problemem jest to, że wiele firm nie wie, jak zacząć od bezpośredniego PR-u konsumenckiego.

ZROZUMIENIE WARTOŚCI MARKETINGU BEZPOŚREDNIEGO DLA KONSUMENTA

Pierwszym krokiem do wykorzystania modelu bezpośredniego kontaktu z konsumentem jest zrozumienie, co sprawia, że ten model sprzedaży jest tak skuteczny. Można śmiało powiedzieć, że handel elektroniczny zmienił się diametralnie w ostatnich latach, a wraz z postępem w 2019 r. zmienia się on jeszcze bardziej. Teraz, wielokanałowy detalista nie jest już tak popularny jak kiedyś, a zamiast tego klienci szukają marek, z którymi mogą zbudować prawdziwy związek.

Starsze marki, które polegały na sprzedaży swoich produktów za pośrednictwem dużych sklepów handlowych, zaczynają tracić swój wpływ w świecie, w którym konsumenci chcą budować trwałe relacje z firmami w oparciu o ich unikalne osobowości i style sprzedaży. Dzisiejsi klienci chcą znaleźć firmę, która może zapewnić im doskonałe i unikalne doświadczenie. Często zdarza się, że trudno jest dostarczyć konkretne doświadczenie klientowi, który robi zakupy pod wieloma markami jednocześnie.

PRACA Z PROFESJONALISTAMI

Najprostszym sposobem na rozpoczęcie bezpośredniej podróży do konsumenta jest skorzystanie z pomocy profesjonalisty. Bezpośrednio do organizacji zajmujących się PR-em konsumenckim wiemy, co jest potrzebne, aby zachwycić i zaangażować konsumentów w nowe środowisko e-commerce. Firmy te mają wieloletnie doświadczenie w relacjach między firmami i ich odbiorcami docelowymi, bez pośrednika wielkiego handlowca, z którym mogłyby sobie poradzić. Z bezpośrednią agencją PR konsumenckiego, firmy będą miały wskazówki i wgląd, którego potrzebują, aby zacząć tworzyć plany, które przemawiają do ich odbiorców.

Innym ważnym elementem przyjęcia modelu bezpośredniego kontaktu z konsumentem jest cierpliwość. Dzisiejsze firmy często przekonują się, że osiągają najlepsze wyniki, gdy zaczynają działać na małą skalę i rozwijają swoje strategie w oparciu o to, czego dowiadują się o swoich konsumentach w miarę ich rozwoju. Większość organizacji PR może dostarczyć współczesnym firmom metryki i raporty marketingowe, które pokazują, na jakie kampanie najlepiej reagują ich konsumenci. Raporty te są kluczowe przy podejmowaniu ważnych decyzji biznesowych w przyszłości.

Zaczynając od małych i tworząc odpowiednie metryki do pomiaru po drodze, firmy dopiero zaczyna się z bezpośredniego modelu konsumenta może upewnić się, że są one reklamy do właściwego konsumenta, i że są one przy użyciu odpowiednich strategii na sukces. To nie tylko poprawia reputację marki w dłuższej perspektywie, ale również oznacza, że firma może zmniejszyć swoją szansę na zmarnowanie kluczowego budżetu marketingowego.

Tak jak w przypadku wielu rzeczy w świecie biznesu, planowanie i odpowiednie wsparcie są kluczem do sukcesu.

JAK WZMOCNIĆ STRATEGIĘ BEZPOŚREDNIEGO KONTAKTU Z KONSUMENTEM W ZAKRESIE PUBLIC RELATIONS

Model marketingu bezpośredniego do konsumenta i sprzedaży staje się coraz bardziej popularny w świecie, w którym dzisiejsi nabywcy mają większą niż kiedykolwiek kontrolę. Współcześni klienci mogą przeprowadzić wszystkie badania, które są im potrzebne do poznania marki w Internecie, a to oznacza, że często podejmują decyzje w oparciu o swoje powinowactwo z tą firmą i doświadczenia, które może ona zaoferować, zamiast dokonywać wyborów w oparciu o punkty cenowe i cechy produktów.

Kampanie PR skierowane bezpośrednio do konsumentów obejmują promocję produktów i usług bezpośrednio do konsumenta, ignorując przy tym wszystkich pośredników, takich jak np. duże targowiska. Strategia ta ułatwia firmom budowanie bezpośrednich relacji z klientami, co w dzisiejszych czasach jest koniecznością. Oto kilka sposobów na zwiększenie sukcesu kampanii PR skierowanej bezpośrednio do konsumentów.

WZMOCNIENIE POZYCJI KLIENTÓW

Jednym z najlepszych sposobów na pobudzenie bezpośredniej kampanii PR konsumenckiego jest przyjęcie do wiadomości, że to klienci są tymi, którzy za nią odpowiadają. Oznacza to angażowanie klientów na jak największej liczbie etapów podróży kupującego. Na przykład, niektóre firmy angażują swoich klientów w tworzenie nowych produktów lub nazw dla swojej marki. Inne po prostu projektują platformę, na której ich klienci mogą wyrażać swoje opinie na temat zmian, które chcieliby wprowadzić do produktu.

Firmy powinny rozmawiać ze swoimi zespołami PR o tym, co mogą zrobić, aby poprawić swoją reputację, angażując konsumentów w strategię wejścia na rynek i rozwoju produktu. Niewielki wkład ze strony klientów może doprowadzić do znaczącego wzrostu z marketingu ustnego w dłuższej perspektywie.

STAY NATURALNY

Kolejną rzeczą, o której należy pamiętać podczas pracy nad planami marketingowymi z firmą PR jest to, że dzisiejsi konsumenci nie lubią zakłóceń. Współcześni klienci zazwyczaj pobierają blokady reklam i innych technologii, aby pomóc im uniknąć takich rzeczy jak reklamy i wyświetlać reklamy. Oznacza to, że firmy muszą się upewnić, że ich kampanie marketingowe pojawiają się we właściwym środowisku.

Rodzime reklamy, które są zaprojektowane tak, aby pojawiać się jak najbardziej naturalne i organiczne, jak to możliwe, są często najlepszym wyborem dla bezpośredniego podejścia do marketingu konsumenckiego. Firmy PR mogą pomóc firmom w znalezieniu najlepszych kanałów, w których mogą uruchomić swoje rodzime strategie.

SKUPIENIE SIĘ NA ŚWIADOMOŚCI MARKI

Wreszcie, świadomość marki jest kluczowa, jeśli chodzi o bezpośrednie prowadzenie kampanii PR konsumenckiego. Świadomość marki oznacza nie tylko ułatwienie konsumentom znalezienia i poznania marki, ale również zapewnienie im narzędzi niezbędnych do zrozumienia, co oznacza dla nich firma. Zespoły PR często bardzo skutecznie wspierają swoich klientów w budowaniu skutecznej i angażującej marki.

Najlepsze marki rozwijają się z naciskiem na preferencje i osobowość grupy docelowej. Kiedy firma ma na uwadze preferencje swoich klientów, może zbudować markę, która rozumie i odwołuje się do rynku docelowego. Oczywiście, jak w przypadku większości rzeczy, budowanie świadomości marki może być procesem, który wymaga pewnych testów i udoskonaleń. Firmy PR będą mogły współpracować z firmami w celu zmierzenia sukcesu ich strategii po drodze i zwiększenia szans na długoterminowy sukces.