Ponieważ społeczeństwo osiągnęło już punkt normalności w zakresie interakcji w Internecie, sprzedaży i kupna rzeczy na całym świecie oraz zbierania informacji za pośrednictwem forów, dobrym pomysłem dla firm może być wykorzystanie Internetu jako platformy marketingowej do własnych celów. Jest to więc bardzo interesujące, jakie opcje mają firmy, aby osiągnąć wyższą reputację i większy sukces. Dlatego też zamierzamy przedstawić Państwu krótkie podejście do tego, czym jest handel elektroniczny i jakie ryzyko i szanse można znaleźć, a następnie podsumować badania naukowe dotyczące wykorzystania mediów społecznościowych i tego, co oznaczają w tym kontekście media społecznościowe.

Co to jest E-commerce?

Handel elektroniczny (skrót od Electronic Commerce) oznacza handel z wykorzystaniem Internetu. Większość firm ma swoje własne strony internetowe, aby uzyskać wyższą reprezentację na całym świecie. Niektóre z nich po prostu mają swój E-Business bez konieczności posiadania sklepu lub miejsca, do którego klienci mogliby się udać, aby coś kupić. Więc to ma znaczenie dla firm, jak mogą ustawić się najlepiej do ustanowienia udanego E-biznesu i które marketingowe cele mają do osiągnięcia, aby ich działalność bardziej atrakcyjne.

Jak firmy mogą wykorzystywać narzędzia mediów społecznościowych do pozycjonowania się?

Istnieje wiele różnych narzędzi do interakcji w. Na przykład masz portale społecznościowe takie jak Facebook, LinkedIn lub Google+, rynki pracy takie jak Xing lub mikroblogi takie jak Twitter. Pytanie dla firm jest teraz, jak mogą korzystać z tych narzędzi, aby uczynić się bardziej atrakcyjnym dla swoich klientów.

Aby prowadzić skuteczną strategię marketingu internetowego, firma musi stworzyć dział, który nie robi nic poza dbaniem o aktualizacje statusu w mediach społecznościowych, reaguje na pytania poprzez Facebook lub Twitter i myśli o nowych kampaniach marketingu internetowego. Nie może tego zrobić "normalny" dział marketingu, dlatego trzeba stworzyć specjalny "Online-Marketingowy dział".

Podczas interakcji na platformach społecznościowych, mogą istnieć różne sposoby na zwiększenie uwagi firmy:

Jedną z opcji może być informowanie klientów o nowych produktach, sprzedaży lub innych działaniach, które mogą zwiększyć uwagę klientów. Aby osiągnąć ten cel, firma musi stworzyć własne konto na Facebooku, Twitterze lub innym portalu społecznościowym, w którym chce się komunikować. Teraz firma może regularnie publikować wiadomości, a może nawet robić pewne wydarzenia, w których ludzie mogą coś wygrać, jeśli podzielą się stroną, więc reputacja firmy i świadomość marki wzrasta. Przykładami mogą być Nivea, Puma lub Axe.

Jakie szanse istnieją w marketingu społecznościowym dla firm?

Istnieje wiele celów, które mogą być osiągnięte poprzez marketing w mediach społecznościowych. Na przykład, możesz zwiększyć świadomość marki dla swojej firmy, możesz stworzyć tożsamość marki i pozytywne skojarzenia z marką, a także zwiększyć komunikację i interakcję z kluczowymi odbiorcami.

 

Robiąc nietypowe rzeczy można uzyskać bardzo wysoką reprezentację, ale jest to związane z ryzykiem, ponieważ nigdy nie można być pewnym, jak klienci lubią Twoje reklamy. Dobrym przykładem na to, jak szybko można zwrócić uwagę na rzeczy, które są raczej nieznane tylko poprzez robienie czegoś niezwykłego, jest "ALS Ice Bucket Challenge". Tutaj masz do wyboru albo przekazać pieniądze na cele charytatywne ALS, albo wylać wiadro pełne wody lodowej na głowę i przekazać tylko jedną dziesiątą. W krótkim czasie to "wyzwanie" stało się wirusowe i jest teraz znane na całym świecie. Wyzwanie "wiadro lodowe" zostało wykonane przez wiele znanych osobistości i dlatego świadomość choroby ALS jest teraz bardzo wysoka.

Jakie wątki istnieją przy korzystaniu z mediów społecznościowych?

Z platformami społecznościowymi należy obchodzić się ostrożnie, ponieważ każdy może zobaczyć rzeczy, które są zamieszczane, a gdy już pojawią się w Internecie, nigdy się ich nie pozbędziesz. Dlatego ludzie pracujący w działach marketingu internetowego muszą dbać o to, co umieszczają i lepiej mieć to sprawdzone kilka razy. Również trzeba zrobić plan, co i kiedy pisać i tylko korzystać z najlepszych pracowników do odpowiedzi na pytania i ogólnej obsługi platform społecznościowych. Tylko jedna nieprofesjonalna odpowiedź lub niegrzeczny komentarz personelu i Twoja reputacja mogą zostać zrujnowane.

E-Commerce Studies

W celu sklasyfikowania wykorzystania mediów społecznościowych w handlu elektronicznym, aktualne informacje będą analizowane i interpretowane. W tym kontekście bardziej szczegółowo analizowane będzie badanie marketingu e-commerce publikowane przez agencję marketingową Aufgesang. W badaniu tym badane były działania mediów społecznościowych największych sklepów internetowych. Badanie zostało opublikowane 05 sierpnia 2014 r. i jest oparte na aktualnych informacjach.

Aby zapewnić ogólną możliwą interpretację danych, w badaniu wzięto pod uwagę 177 sklepów z różnych branż: farmaceutycznej, medialnej, akcesoriów samochodowych i motocyklowych, elektroniki, odzieży, pełnego asortymentu, mebli, karmy dla zwierząt domowych, zabawek, sprzętu biurowego, artykułów gospodarstwa domowego i kosmetyków. Rozważane platformy mediów społecznościowych badania to Facebook, Twitter i Google+. Dystrybucja wykorzystywanych platform mediów społecznościowych jest różna w zależności od branży i można ją znaleźć na poniższym obrazku.

Zasadniczo, najczęściej wykorzystywaną platformą mediów społecznościowych we wszystkich sektorach branży jest Facebook. Google+ i Twitter są raczej w niewielkim stopniu wykorzystywane w firmach. Google+ jest jednak używany w porównaniu z Twitterem znacznie częściej. Korzystanie z Facebooka wynosi około 70% i można to wytłumaczyć dużą liczbą zarejestrowanych użytkowników na Facebooku. Firmy mają nadzieję, że obecność w mediach społecznościowych na Facebooku przemawia do wysokiej klasy klientów, a co za tym idzie, do przekazania ich produktów klientowi.

Jeśli chodzi o tę klasyfikację branżową, to najpierw w badaniu zbadano widoczność społeczną, aby pokazać stopień popularności domeny w poszczególnych sektorach. Dla potrzeb tego przeglądu zakres ten jest związany z wykonanym Like-Buttonem postów na Facebooku, a także z udziałem adresu URL z Facebooka, Twittera i Google+. Poniższy obrazek przedstawia wynik tego badania.

Na pierwszy rzut oka widać wyraźną demarkację. Branża pełnego asortymentu produktów znacznie wyróżnia się na tle innych branż. Branże takie jak elektronika i przemysł odzieżowy znajdują się na placach za nią. Wyniki pokazują, że przemysł kompletnego asortymentu produktów jest wyraźnie reprezentowany w pełnym asortymencie platform mediów społecznościowych i rozszerzył swoją obecność. Ponadto, wynik ten wskazuje, że w odniesieniu do branży kompletnego asortymentu produktów, reprezentowana jest duża klientela, która postrzega obecność firm w mediach społecznościowych i docenia ją poprzez oznaczenie takiego wkładu firmy w platformę mediów społecznościowych na wzór Facebooka lub poprzez udostępnienie tego wkładu poprzez Facebook, Twitter lub Google+ dla innych znajomych.

Na podstawie tej widoczności społecznej w badaniu zidentyfikowano i porównano całość wpisów na Twitterze i Google+ z wpisami z ostatniego badania z roku 2013. Poniższy obrazek przedstawia wyniki badania.

Ogółem w badaniu uwzględniono 1.606 Twitterów i 28.303 postów Google+. W porównaniu z rokiem 2013 nastąpił wzrost o 714 wpisów na Twitterze i 27.902 wpisów na Google+. Porównanie pokazuje, że wykorzystanie Twittera spadło, zostało odnotowane w porównaniu z rokiem 2014 nie specjalny wzrost związków i platforma Google+ w roku 2014 może znacznie wyprzedzić Twittera w ciągu roku. Na szczególną uwagę zasługuje duży skok w stosunku do składek Google+ w 2014 r. Pokazuje to rosnącą atrakcyjność Google+ dla przedsiębiorstw i sprawia, że prawdopodobne jest, że w przyszłości pojawienie się w mediach społecznościowych może przejść na Google+. Jednym z możliwych powodów może być ciągła krytyka Facebooka. Bezpośrednim rezultatem recenzji kilku firm zajmujących się bezpieczeństwem danych jest skierowanie ich do Google+. Przejście z Facebooka na Google+ dla firm jest łatwiejsze niż na Twittera, ponieważ platforma mediów społecznościowych Google zbudowała się na tej samej zasadzie co Facebook.

Patrząc na rozkład składek przez badane branże na poniższym rysunku, więc szczególnie branżowe warunki produktów, odzieży i przemysłu elektronicznego spowodowały te wyniki wzrost wykorzystania Google+. Aplikację Twittera można zasadniczo przypisać tylko zwiększonemu wykorzystaniu w przemyśle elektronicznym.

Podsumowując, badanie pokazuje, że znaczenie mediów społecznościowych dla biznesu jest i będzie kontynuowane. Moda nie wydaje się być obecnością w sieciach społecznościowych. Trendy są wyraźne wzrost wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie i sugerują, że wzrost ten może ponownie znacznie wzrosnąć.