W świecie, w którym marketing i reklama są teraz przede wszystkim cyfrowe, termin "agencja cyfrowa" wydaje się prawie zbędny, prawda? Jednakże, z druku, radia, telewizji i innych tradycyjnych technik marketingowych utrzymując pewne znaczenie wśród nowoczesnych strategicznych kampanii marketingowych, wyjaśniając, co sprawia, że "agencja cyfrowa" różni się od niektórych innych tam jest coś, co naszym zdaniem nasi czytelnicy powinni zrozumieć.

JEST TO SKOMPLIKOWANE

Termin "agencja cyfrowa" nie jest już nowym ani tajemniczym sformułowaniem. Zamiast tego, stało się ono raczej hasłem, które jest nadużywane i często nadużywane. Choć wyrażenie to może wydawać się dość nieskomplikowane, to jednak jego dwuznaczność może być czasem myląca. CommonPlaces zawsze uważał się za agencję cyfrową, ale w czasach, gdy każdy może powiedzieć, że jest "agencją cyfrową", rozumiemy, jak ważne jest wyjaśnienie, co to dokładnie oznacza dla naszych odbiorców.

DIGITAL VS. AGENCJE TRADYCYJNE/TWÓRCZE

Chociaż jesteśmy świadomi, że oficjalną definicję można znaleźć w dowolnej liczbie drukowanych lub cyfrowych publikacji referencyjnych, pomyśleliśmy, że może chciałbyś usłyszeć, co to dla nas oznacza. Aby jak najlepiej wyjaśnić, co czujemy odróżnia (i podnosi) agencję cyfrową od innych rodzajów firm marketingowych i reklamowych, będziemy podkreślać niektóre z kluczowych różnic:

AGENCJA TRADYCYJNA/TWÓRCZA

Termin "agencja kreatywna" może brzmieć wszechstronnie, ale zazwyczaj odnosi się do agencji oferującej bardziej tradycyjne metody marketingu i reklamy. Dla agencji kreatywnej, nacisk położony jest na przedstawienie firmy w sposób najbardziej estetyczny, przy użyciu kombinacji kreatywnych technik reklamowych, takich jak druk, public relations, reklamy telewizyjnej i radiowej, oraz kampanii direct mail, aby to zrobić.

Jednym z najbardziej definitywnych aspektów agencji kreatywnych jest to, że mają one tendencję do wartościowania wizualnego projektu wszystkich zabezpieczeń marketingowych i reklamowych nad technicznymi i funkcjonalnymi aspektami kampanii. Ich doświadczenie i pasja często leży w projektowaniu kreatywnym i public relations kontra nowsze i bardziej techniczne praktyki agencji, takie jak SEO, Digital Marketing, Content Marketing, Social Media, Responsive Website Design, itp.

Agencje tradycyjne/twórcze obejmują również zazwyczaj szeroki zakres branż, przy czym w mniejszym stopniu specjalizują się w konkretnej niszy lub branży. W przypadku firm, które chcą poprawić efektywność i zwiększyć sprzedaż na rynku docelowym, agencji, która nie jest specjalnie skoncentrowana, może brakować doświadczenia i pasji do osiągania optymalnych wyników.

AGENCJA TECHNICZNA / CYFROWA

Mówiąc jasno, "agencja cyfrowa" nadal bardzo dba o jakość projektu i ogólną estetykę każdego atutu związanego z marką - zarówno drukowanego, jak i cyfrowego. Dbają jednak również o to, aby każdy atut marki i/lub aplikacja funkcjonowały w sposób, który pomaga firmom osiągnąć ich cele. Dysponują oni narzędziami i umiejętnościami niezbędnymi do tworzenia pomysłów i zasobów, które pozwalają im pracować w najbardziej efektywny sposób.

W centrum uwagi agencji cyfrowej znajduje się nie tylko estetyka projektu, ale także ogólne doświadczenie użytkownika na każdej platformie cyfrowej, bez względu na to, jakiego typu urządzenie jest używane. Od tworzenia stron internetowych i projektowania stron UX/UI do SEO, mediów społecznościowych i marketingu treści - i wszystko pomiędzy - agencja cyfrowa pracuje nad dostarczeniem funkcjonalnego projektu, który nie tylko wygląda świetnie, ale również napędza rozwój biznesu.

Agencje cyfrowe mają również tendencję do specjalizowania się w konkretnej dziedzinie cyfrowego marketingu/reklamy, w konkretnej niszy rynkowej, ogólnej wielkości lub rodzaju działalności, lub w innej określonej bazie klientów. W ten sposób zatrudniają pracowników o określonych umiejętnościach i zdobywają większe doświadczenie w konkretnym obszarze, a nie starają się być wszystkim dla wszystkich.

To prawie niemożliwe, aby nowoczesny marketing i / lub agencja reklamowa całkowicie ignorować cyfrową stronę branży, co oznacza, że najbardziej udane agencje uważają się zarówno za kreatywne i cyfrowe. Jednak to właśnie tam, gdzie pasja agencji, skupienie i doświadczenie leży, że ostatecznie robi różnicę.

PRZEWAGA CYFROWA(E)

Agencja cyfrowa rozumie wartość inwestowania w zaawansowane technologie, jak również w wysoko wykwalifikowanych programistów internetowych, programistów, specjalistów marketingu cyfrowego i ekspertów SEO. Dzięki zaawansowanym umiejętnościom i technologii w zasięgu ręki, agencja cyfrowa może zaoferować swoim klientom wiele rozwiązań cyfrowych, wraz z tradycyjnym kreatywnym projektowaniem i usługami brandingowymi.

DLACZEGO WYBRAĆ AGENCJĘ CYFROWĄ?

Dzisiejsi nabywcy są bystrzy technicznie i chcą znaleźć najlepsze produkty i usługi w najlepszych cenach. Lepiej uwierzyć, że będą się rozglądać, dopóki nie znajdą tego, co uważają za najlepszą ofertę. Jeśli Twoja firma nie korzysta z najnowszych technologii i jak najwięcej kanałów, aby dotrzeć do odbiorców docelowych, ryzykujesz, że nie znajdziesz się na dzisiejszym rynku online.