Niezależnie od tego, czy jesteś nowy w branży, czy jesteś tu już od kilku lat, nie ma wątpliwości, że prowadzenie sprzedaży za pośrednictwem e-commerce jest korzystne dla Twojej firmy.

Jednak firmy - niezależnie od tego, czy są obecne w Internecie, czy nie - mogą przechodzić przez płaskowyże i upadać. Ale nie zniechęcaj się, jeśli tego doświadczysz. Może to tylko oznaczać, że Twoje istniejące strategie są coraz bardziej nieaktualne.

Wymieniliśmy jednak pięć skutecznych strategii, które mogą pomóc zwiększyć obecność Twojego sklepu internetowego w Internecie.

1. Zoptymalizuj swoją stronę e-commerce

Kiedy tworzysz stronę internetową e-commerce i zauważyłeś, że Twój sklep internetowy daje niesamowite rezultaty, jest bardziej prawdopodobne, że musisz zoptymalizować swoją stronę. W końcu strona e-commerce jest nadal stroną internetową.

Jedną z najważniejszych rzeczy, na które powinieneś zwrócić uwagę jest to, czy masz zdublowane treści internetowe. Strony e-commerce są na to podatne, ponieważ sprzedawcy internetowi mają tendencję do wymieniania podobnych produktów.

Możesz to naprawić, używając kanonicznych adresów URL i 301 przekierowań.

W zależności od back-endu Twojej strony, będziesz musiał dodać znacznik "rel=canonical" na stronie. Pozwoli to Twoim duplikatom na przekazanie sprawiedliwości linków do Twojej oryginalnej treści. To również informuje boty wyszukiwarek o tym, który z Twoich duplikatów jest oryginalną treścią, zapobiegając w ten sposób nałożeniu na Ciebie kary Google.

Innym aspektem, który powinieneś zoptymalizować jest wizerunek Twojego produktu. Ostatnie badania wykazały, że 74% młodszych internautów preferuje wyszukiwanie obrazów.

Tak więc, optymalizacja zdjęć produktów poprzez dodanie bogatego w słowa kluczowe ALT TEXT zapewnia, że pojawią się one na odpowiednich wyszukiwarkach zdjęć. A to może być jeden ze sposobów na generowanie ruchu na stronie internetowej.

2. Produkuj treści wysokiej jakości

Tworzenie treści dla twojej strony e-commerce to coś więcej niż tylko pisanie aktualizacji firmy, a następnie nazwanie jej na dzień.

Oczywiście, masz kilka rzeczy do zrobienia jako właściciel firmy, ale marketing treści powinien być również włączony do Twoich zadań.

Na szczęście istnieją różne sposoby, w jaki można wdrożyć content marketing dla swojej działalności e-commerce:

  1. Wyprodukuj zawartość zasobu. Są to treści długoformatowe, uzupełnione o wysokiej jakości obrazy, do których inni producenci treści chcieliby się odwoływać i linkować. Aby mieć wyobrażenie o tym, jaki zasób treści powinieneś wyprodukować, Joseph Robison dzieli się siedmioma przykładami marketingu treści, które możesz wypróbować.
  2. Tworzenie Stylu Życia i Jak Wideo. Ponieważ Twoi potencjalni klienci nie mogą fizycznie dotykać i analizować Twoich produktów, publikowanie stylu życia i filmów instruktażowych to świetny sposób na zachęcenie ich do zakupu. Świetnym przykładem może być samouczek na temat tego, jak wykorzystywane są Twoje produkty.
  3. Wykorzystać zawartość Influencer Content. Jeśli nie masz czasu lub zasobów, aby produkować własne treści, możesz stuknąć czynniki wpływające, które mogą pomóc w produkcji treści dla Ciebie. Byłbyś zaskoczony, jak recenzja wideo Twojego produktu może przynieść sprzedaż.

3. Bądź aktywny w mediach społecznościowych

Media społecznościowe zostały stworzone po to, by pomagać ludziom łączyć się z ich najbliższymi, aż do momentu, gdy firmy znajdą okazję, by wykorzystać ją na swoją korzyść.

Szybko do dziś, właściciele firm mogą nawet korzystać z mediów społecznościowych jako kolejnej platformy e-commerce. Wystarczy spojrzeć na zakładkę Sklep na Facebooku i posty Instagram z możliwością robienia zakupów.

Ale zanim się w to zagłębisz, najlepiej jest zrozumieć rosnącą rolę mediów społecznościowych w Twoim biznesie e-commerce.

Po pierwsze, można go wykorzystać do stworzenia społeczności o swojej działalności. Na przykład, sprzedajesz produkty przyjazne dla ziemi. Możesz wykorzystać swoje konta w mediach społecznościowych, aby rozpowszechniać informacje o życiu bez marnotrawstwa i przyciągać podobnie myślących ludzi, którzy byliby bardziej otwarci na zakup Twoich produktów.

Po drugie, media społecznościowe to świetny sposób, aby nauczyć ludzi, jak używać swoich produktów. Nie wspominając już o tym, że możesz wprowadzić swoich odbiorców za kulisy tego, jak twoje produkty są wytwarzane.

Po trzecie, możesz wykorzystać ją do zaprezentowania swojej doskonałej obsługi klienta. I wreszcie, możesz wykorzystać media społecznościowe do dzielenia się treściami generowanymi przez użytkowników.

Jeśli masz budżet, możesz nawet prowadzić płatne kampanie w mediach społecznościowych!

4. Prowadzenie płatnych kampanii marketingowych

Mówiąc o prowadzeniu płatnych kampanii w mediach społecznościowych, posiadanie reklamy pay-per-click (PPC) to kolejny świetny sposób na zwiększenie obecności Twojej strony e-commerce w Internecie.

Może to być w formie reklam tekstowych na wynikach wyszukiwania. Można również uruchomić Reklamy sklepowe na wynikach wyszukiwania. Inną opcją jest wyświetlanie reklam, w których można umieszczać banery reklamowe na odpowiednich stronach internetowych i treści.

5. Ćwiczenie re-targetowania

Średnio 69,57% kupujących online porzuca swoje koszyki. Jednak można to uratować i poprawić sprzedaż poprzez re-targetowanie.

W ten sposób można przypomnieć klientom, że dodali artykuł do swojego koszyka online i nadal mogą przystąpić do zakupu. Dobrą wiadomością jest to, że istnieją różne sposoby na re-targetowanie potencjalnego klienta.

Obejmuje to kierowanie ich na Facebooku za pomocą niestandardowych widowni i pikseli re-marketingowych sieci społecznościowych. Można je również przekierowywać w zależności od trzech ważnych segmentów:

  1. Ci, którzy dodali produkt do swojego koszyka
  2. Ci, którzy sprawdzili dany produkt, ale nie przystąpili do kasy
  3. Ci, którzy dokonają zakupu

Kluczem jest tu wykorzystanie analizy internetowej w celu spersonalizowania swojej strategii re-marketingowej w e-commerce. W ten sposób możesz odzyskać swoich potencjalnych klientów, zwiększyć sprzedaż online i zmniejszyć wskaźnik rezygnacji z koszyka.

Czy masz inne wskazówki, jak właściciele firm z branży e-commerce mogą zwiększyć swoją obecność w Internecie? Daj nam znać w komentarzach!